הו 'קול קורא' שפונה לכל אחד ואחד מכם. לכל מי שנתקל בהודעה זו.
בימים אלה אנחנו נמצאים בשלב השני והחשוב ביותר של המחקר שלנו (ראו כאן- http://www.womenresearchcenter.co.il/?page_id=21),
וזה השלב שאנו נשמח לעזרה ולשיתוף פעולה מצדכם.
מדי יום אפרסם כאן דיוקן אחד – דיוקן שאותו בצעתי במהלך הראיונות של הנחקרים. כל מה שאני מבקשת מכם הוא להתבונן על הדיוקן ולכתוב עליו או על הדמות, כל מה שעולה בדעתכם.
מה אתם חושבים על הדמות? איך היא נראית לכם? מה היא חושבת? מה היא מרגישה? או כל דבר שרק עולה בדעתכם באופן חופשי לחלוטין. זה לא מבחן, אנו לא בוחנות אתכם, אנו מבקשות לאסוף מה שיותר אינפורמציה על הדיוקן.
אין כאן נכון או לא נכון. יש כאן רק דבר אחד, מה זה עושה או מה זה אומר לכם. כל מילה, כל הגיג, כל מחשבה שלכם יכולה להוסיף ולתרום לנו לצרכי המחקר שלנו.
ראו בזה סוג של 'ספורט יומי' – פשוט היכנסו, התבוננו, תרשו לעצמכם להפליג במחשבה וכתבו כל מה שרק עולה לכם בראש תוך כדי התבוננות בדיוקן. אפשר להתייחס לכל דבר, לצבע, לצורה, להבעה, למבנה או לכל מה שנראה לכם.
מדי יום נפרסם כאן בדף שלנו 'דיוקן אחד' – הנכם מוזמנים להיכנס להגיב – ולא הפעם אין זה עניין של 'אהבתי' או 'לא אהבתי' – הפעם אנו זקוקות למילים שלכם.
ותודה מראש לכל מי שתרם ממחשבתו, מרעיונותיו, בכך אתם מסייעים למחקר שאת תוצאותיו כמובן נפרסם בהמשך.
חשוב לציין, שגם אם אתם מופיעים כאן בפייסבוק בשמכם, במחקר עצמו לא נפרסם את שמכם, אלא אם כן, תרצו שנעשה זאת.
בתודה מראש ד"ר נורית צדרבוים, ד"ר חיה בנדק, ד"ר מיכל קולן.
והנה כבר הדיוקן הראשון - צאו לדרך.
©כל הזכויות שמורות לנורית צדרבוים

צוייר על ידי נורית צדרבוים במהלך הראיון. מרואיינת X ( שמה שמור במערכת)
כל הזכויות שמורות לנורית צדרבוים
אני מתבונן על התמונה ושואל את
אני מתבונן על התמונה ושואל את עצמי, מה יש לך לומר לי היום גברתי הנכבדה.
והיא משיבה לי. " את שיש לי לומר אני שומרת לעצמי, לא כל מה שעל ליבי אני יכולה לשתף, באופן כללי אני לא מתלוננת, אומרת תודה על מה שיש, כל עוד אני ובני ביתי בריאים אני מודה לבורא עולם ישתבח שמו, כמה שאני אוהבת את בורא עולם, בשבילי הוא ההגה לחיים, אני לא זזה מטר בלעדיו, אני חשה שהוא מלווה אותי בכל נשימה, בכל מחשבה, אני יודעת שהוא כאן לצידי, וזה עושה לי טוב על הלב. זה שאני יושבת כאן ופתאום אני הופכת למודל פנים זה מחמיא לי, אני אישה המודעת לחיצוניות שלי ואני די מרוצה ממה שהגוף שלי קיבל בבריאת עולם. הליפסטיק בסדר, אני מודעת לכך שאני יפה, יופי זה דבר טוב, אך בעבורי הוא לא היה קלף כדי לנצח. ועכשיו בדיוק אני חושבת, רגע מה אני עושה כאן, הבטחתי לילדים שהיום אני מכינה להם את הקובה בסלק שהם כה אוהבים, ופתאום אני הופכת להיות דוגמנית, שיהיה.
תודה יאיר, איזה יפה. איש
תודה יאיר,
איזה יפה. איש מצחיק אתה.
נורית והצוות
דמות האישה החושנית והמהורהרת
דמות האישה החושנית והמהורהרת היא ההשתקפות של האני שלך כגלגול לכחול ולצהוב
והכתם הצהוב הוא העין השלישית
אני חושב על הציירת, על דיוקן
אני חושב על הציירת, על דיוקן האישה החושני והמהורהר, על רק על עצמי לספר ידעתי על ההשתקפות של הראי הפנימי על הצהוב ועל הכחול
ועל הרקע הזה אני מבין מדוע הכתם הצהוב הוא בנקודת העין השלישית .
הי מידד היקר, חיכיתי לראות אם
הי מידד היקר,
חיכיתי לראות אם ומתי תגיע גם התגובה שלך.
לא, אי אפשר שבמחקר לא יהיה משהו גם ממך. נקודת המבט שלך והתובנות שלך מעניינות , חשובות ותורמות.
העלית כאן זווית מעניינת והמון תודה על שיתוף הפעולה.
אנו מקוות שתמשיך לעקוב ולהגיב.
נורית והצוות
פנים חתומות שלא מסגירות דבר.
פנים חתומות שלא מסגירות דבר. היא מתבוננת רחוק, עסוקה במחשבותיה ומתעלמת מהצופה בה. אולי לא מודעת לכך שמסתכלים עליה. הצבע הכחול שולט בדמות - מעורר תחושת קרירות. היא בצל לא נחשפת יותר מידי. היא לא כאן.
הי רחל, הנה ראיתי את
הי רחל,
הנה ראיתי את תגובתך.
תודה רבה על דברייך. אנו שמחות שהרמת את הכפפה ומקוות שתמשיכי לעקוב ולהגיב.
תרמת רבות למחקר
נורית והצוות
נראית לי אשה שנבגדה או ננטשה.
נראית לי אשה שנבגדה או ננטשה. יש לה מתח של הבעה קפדנית-חשדנית בצידי הפה. עם זאת היא נראית לא שקועה בדיכאון אלה מעשית, בגישה של "זה מש שיש".
הצד הצהוב-מואר מראה אישה יותר חייובית או אופטימית, שעדיין מאמינה בטוב שבאנשים. הצד הכחול נראה קריר וחשדני יותר - ויותר דומיננטי בציור.
נראית כאישה שיש לה קונפליקט פנימי: לבטוח או לברוח?
תודה הלל על שיתוף
תודה הלל על שיתוף הפעולה.
מעניין.
תודה
קבלת הדין
קבלת הדין
תודה שרה. נקלט. נורית
תודה שרה.
נקלט.
נורית
קבלת הדין.
קבלת הדין.
בעין ימין שלה מתבוננת טיפה
בעין ימין שלה מתבוננת טיפה בביקורתיות אך גם נכספת למשהו. בעין שמאל מביטה ממקום עגום ויותר "מציאותי", מקבל, שמעצב על פניה את השנים והכאב. הדמות כחולה, עגמומית מהולה באדום במקומות שפצעים עדיין לא הגלידו. כשמביטים על הציור מרחוק הדמות נראית יותר אופטימית מקרוב רואים את הכאב.
תודה מיה, על שתרמת
תודה מיה, על שתרמת מהתבוננותך. עזרת לנו מאד.
מקווים שתמשיכי לבקר, ולהגיב כאשר יופיעו דיוקנאות נוספים.
נורית והצוות
תודה רבה לכל המגיבים. יופי של
תודה רבה לכל המגיבים. יופי של תגובות קבלנו כאן. אנו אוספות כל פירור של מידע ותגובה. תרמתם רבות למחקר. אנו מקוות שתמשיכו לעקוב אחר הדיוקנאות שנפרסם בהמשך.
תודה מנורית והצוות
האישה בכחול הדבר הראשון שבולט
האישה בכחול
הדבר הראשון שבולט לי לעין זה הצבע הכחול של הדמות הנשית.
הצבע הכחול הזה משדר לי רגיעה, מעמקים של ים.
משיכות מכחול חזקות, נותנות דגש על הבעות הפנים, תווים חדים.
מסביב לדמות הנשית יש כתמי צבע אדום המסמלים בעיניי את אש החיים, החיות הפנימית שהיתה קיימת בדמות אך עתה היא במצב של התבוננות פנימה.
הצבע הכחול והמבט מביעים סוג של תקשורת. תקשורת פנימית של הדמות אל עצמה, ותקשורת החוצה אל העולם הבא לידי ביטוי במבט המופנה חצי קדימה חצי לצד.המבט מביע עצב, ניסיון חיים למוד תלאות, קצת כאב..
הגבות מורמות מעט, כאילו תמהות, שואלות, מופתעות..
אזור הפה נראה חצי מחויך וחצי רציני. השפתיים סגורות.. שומרות משהו בפנים..
יש תחושה שלדמות הזו יש המון מה לומר.. יש שם סוד.. היא תפתיע אותנו ברגע שתספר..
בהצלחה לדמות הכחולה!
תודה חלי יקרה, אני מודה לך
תודה חלי יקרה,
אני מודה לך מאד על שיתוף הפעולה. החומר ישמש אותנו בהמשך
ואני מקווה שתמשיכי לעקוב אחר הדיוקנאות, ולתת חופש למחשבותייך ולאשר עולה במוחך, בעינייך ובלבך.
נורית
תודה! נהנית מאוד מהיצירות
תודה! נהנית מאוד מהיצירות ומשיתוף המילים .. בהצלחה!
המבט של הדמות ממוקד לאינסוף
המבט של הדמות ממוקד לאינסוף או שאיננו ממוקד ומופנה פנימה לתוך הנפש,
השקט והשלווה בפני הדמות מטעה קצת כי המציאות עומדת לאתגר אותה,
ונראה לי שהיא נכנסת לתקופה יותר סוערת בחייה,
אולי תידרש למאמצים גדולים ממה שהורגלה בהם,
את זה אני מסיק מהסתערות הצבע הכחול על משטח התמונה,
מריחת הצבע בכחולים היא הרבה יותר נמרצת אבל הדיוק נשמר ,
מה שמעיד על אופי הדמות שגם בסערות הנפש תשמור על צלילותה,
פה בקטע הזה עוצרת הדמות לרגע, כדי להחליט על דרכה , ואני רק יכול לנחש מה תחליט,
אבל מעדיף לחכות רגע ולקבל את התשובה מן המוכן,
אם הדמות מייצגת את המין הנשי ,מכאן ניתן רק להעריצה
אשר היקר, תודה מקרב לב שהרמת
אשר היקר,
תודה מקרב לב שהרמת את הכפפה. תרמת לנו רבות. הניתוח שלך מעניין.
אנו מקוות שתמשיך לעקוב, ותתרום לנו מיכולת ההתבוננות שלך ומיכולת הביטוי שלך.
ושוב תודה
נורית והצוות
האישה בכחול הצבע הכחול בולט
האישה בכחול
הצבע הכחול בולט בתמונה. צבע כחול של רוגע, תקשורת במבט.
משיכות מכחול חזקות, מבליטות.
מסביב לשיער של הדמות הנשית, יש צבע אדום, סימן לאש החיים, לחיות הפנימית שיש לדמות. הצבע הכחול מנסה להרגיע את הצבעוניות של הדמות.
מבט העיניים פונה חצי קדימה חצי הצידה.. יש בהן עומק, עצב, תובנה, כאב.
השפתיים סגורות אך יש תחושה של חצי חיוך.. כאילו הדמות רוצה להגיד.. אך שותקת.. יודעת אך לא משתפת.. יש לה סוד.. יש לה משהו שיפתיע כשהיא תפתח את הפה..
הגבות קצת מורמות. יש איזה תחושה של סימן שאלה במבט שלה..
הדמות הזו מסקרנת.
הייתי רוצה לשמוע אותה..
בהצלחה אישה כחולה!
המבט של הדמות אם הוא בכלל
המבט של הדמות אם הוא בכלל מפוקס זה לעבר האינסוף, יכול להיות שהדמות חושבת על עתיד, לא בדיוק משהו שצריך לבצע כרגע, מעין הרהורים או שרעפים,
אם המבט אינו מפוקס אז יכול להיות שמחשבותיה נודדות פנימה,
לא נראה לי שהדמות מוטרדת מהמציאות העכשווית, כי פניה נראות שלוות ומעוררות חיבה , לגבי הצבעים יכול להיות שדווקא היא נמצאת בתקופה של אינטנסיביות כי הכחיל שמסתער על שאר הצבעים די גועש ומשיכות המכחול נראות יותר נחרצות, כלומר בתוכה פנימה נראה לי שהדמות עומדת להיות מאותגרת, למרות שבצבעים החמים משיכות המכחול עדינות יותר, בכל מקרה היא על סף החלטה אם להיסחף באתגר,
אשר יקר, תודה לך על התוספת.
אשר יקר,
תודה לך על התוספת. כל אינפורמציה חשובה ומועילה.
נורית
דיוקן האישה מזכיר לי את פניה
דיוקן האישה מזכיר לי את פניה של המשוררת יונה וולך ז"ל. מבט נוגה מחד, נחרץ ונחוש מאידך. ויש בו יופי בלכידות המבע. עין ימין מתבוננת במטרה במבט רך ועין שמאל מוארת במבטה ומעבירה נחישות והתמקדות. המבט החצוי הזה ניבט אלי ומשאיר בי געגוע מהורהר.
יהודית יקירתי, איזה יופי
יהודית יקירתי,
איזה יופי שתרמת מהבנתך ומהידע שלך ומהרגישות שלך.
יופי של הבחנה, אהבתי אותה.
בכל מקרה, כאן לא מדובר אם אהבתי או לא, כל מידע שמביאים אלינו מתוך התבוננות הוא בעל ערך רב.
אנחנו מודות לך, ומקוות שתמשיכי לעקוב אחר הדיוקנאות ולתרום מהרגישות שלך ומהיכולת שלך לקרוא טקסט ויזואלי.
תודה
נורית והצוות
בשבילי זה דיוקן אנונימי, לא
בשבילי זה דיוקן אנונימי, לא ברור אם דיוקן עצמי של המציירת או דמות שישבה מולה או דמות דמיונית. הרגשות בדיוקן מעורפלים - אין שמחה ואין עצב, אין חיוך מזמין ואין התבוננות פנימית. לדעתי המבט של הדמות בדיוקן הוא מבט של ציפייה ותו לא.
תודה לך כרמלה. המידע שתרמת
תודה לך כרמלה.
המידע שתרמת כאן, האופן שבו את רואה את הדברים חשוב לנו מאד, לצרכי המחקר.
אני מודה לך שהשתתפת ומקווה שתמשיכי לעקוב אחר הדיוקנאות ולתרום מיכולת ההתבוננות שלך.
תודה
נורית והצוות
הפנים תופסןת את כל שטח המצע
הפנים תופסןת את כל שטח המצע וגורמות לצופה להתמקד בהבעה בלי שום אפשרות
"לברוח" לרקע.
הצבעוניות חזקה ומאד אקספרסיבית.
המבט- מצועף אבל גם ממוקד באיזו שהיא נקודה במרחק.
האף גדול ובולט נותן תחושה של עוצמה לפנים.
השפתיים סגורות ומעט קפוצות- מעבירות לי תחושה של שמירה על סוד, או חוסר רצון לדיבור יתר.
שלום אביבה, אנחנו מודות לך
שלום אביבה,
אנחנו מודות לך מאד שתרמת את חלקך. שהבאת את נקודת המבט האישית שלך. זה בדיוק מה שאנו צריכות למטרת המחקר.
מקוות שתמשיכי לעקוב אחר הדיוקנאות שנפרסם כאן.
המון תודה
נורית והצוות
עצוב, תמונה של חשבון נפש.
עצוב, תמונה של חשבון נפש.
תודה לך אנונימי. שמחות על
תודה לך אנונימי.
שמחות על תרומתך. נשמח אם תמשיך/י לעקוב אחר הדיוקנאות שנפרסם בהמשך ונודה לך גם בהמשך על כל מידע אישי שתביר/י אלינו
נורית והצוות
הדמות כחולה וכן העיניים
הדמות כחולה וכן העיניים ולמרות ה"קור של הצבע" העיניים חמות ומביעות החלטה ונחישות.
תודה לאנונימי על
תודה לאנונימי על התגובה,
שמחתנו לקבל אותה, מקווים שתמשיך/י לעקוב ולהגיב.
כל מידע מועיל ומפרה את המחקר
בברכה
נורית והצוות
מבט נוקב,פזילה קלה המוסיפה
מבט נוקב,פזילה קלה המוסיפה נופך למבט.
הפה סגור באופן מודגש ,בניגוד לעיניים הפעורות לרווחה.
האף והלחי הגבוהה משדרים "אף למעלה".
יש מצב שתכף יצוץ חיוך קל בזוית הפה .
הייתי עומדת ומסתכלת עליה כי יפה היא בעיני,אח לא הייתי נגשת ופותחת אתה בשיחת סרק.
תודה אירית, אנו שמחות מאד
תודה אירית,
אנו שמחות מאד שהרמת את הכפפה ונתת לנו מתוך ההתרשמות שלך. ההבחנות שלך חשובות מאד ותורמות למחקר.
אנו מקוות שתמשיכי לעקוב אחר הדיוקנאות שנמשיך לפרסם. כל מידע כזה הוא חשוב ותורם למחקר.
תודה
נורית והצוות
מבט נוקב,פזילה קלה המוסיפה
מבט נוקב,פזילה קלה המוסיפה נופך למבט.
הפה סגור באופן מודגש ,בניגוד לעיניים הפעורות לרווחה.
האף והלחי הגבוהה משדרים "אף למעלה".
יש מצב שתכף יצוץ חיוך קל בזוית הפה .
הייתי עומדת ומסתכלת עליה כי יפה היא בעיני,אח לא הייתי נגשת ופותחת אתה בשיחת סרק.
מבט נוקב,פזילה קלה המוסיפה
מבט נוקב,פזילה קלה המוסיפה נופך למבט.
הפה סגור באופן מודגש ,בניגוד לעיניים הפעורות לרווחה.
האף והלחי הגבוהה משדרים "אף למעלה".
יש מצב שתכף יצוץ חיוך קל בזוית הפה .
הייתי עומדת ומסתכלת עליה כי יפה היא בעיני,אח לא הייתי נגשת ופותחת אתה בשיחת סרק.
א. הכחול בהשפעת ד"ר נורית
א. הכחול בהשפעת ד"ר נורית צדרבוים.
ב. הדמות - אשה בת כ-28 שנה.
ג. חתומה על הדיוקן טלי, 9.1.12 .
ד. העיניים: האחת ,הימנית שלה (השמאלית מצד הצופה)חולמנית צופה למרחוק והאחרת - מביטה היישר לעיני העומד מולה פנים אל פנים במבט מתמקד מתגונן מאפיל חודר ואוהב.
ה. אין ריסים.
ו. אף בשרני משהו יצוק ומגשר בין חרי-אף בנחיר השמאלי שלה (ימני של הצופה) הפתוח לקו המיתאר שאיננו מן הנחיר הימני המוסתר שלה אל הלחי ורק קו דק אדום שם בצד הימני שלה במקום בו היה יכול להיות קו עזר להבעת השפתיים...
ז. שפתיים די ארוטיות. הדוקות מבע מן החיוך החבוי בקצה שפתה השמאלית (שלה)...
ח. שיער קצוץ מסודר חלקית משני עברי פניה כולל האדום אדום הזה בשמאלה למעלה ובימינה מתחת לשפתיה ולסנטרה אל עבר אוזניה הנסתרות - - - . . .
שלום אנואל והמון תודה. יופי
שלום אנואל והמון תודה.
יופי של התייחסות. אנו מודות לך מאד על שנענית לקריאתנו. כל מידע כזה מוסיף ותורם לנו למחקר.
צורת ההתבוננות רצינית ומעניינת מאד, ואנו מקוות לקבל ממך התרשמות גם בדיוקנאות הבאים שנפרסם.
תודה
נורית והצוות
בשמחה ובעניין :-) מרגיש שותף
בשמחה ובעניין :-) מרגיש שותף אמתי למחקר ! :-) אנואל-ה.מ. האזרח
השפתיים מעבירות בי הרגשה כי
השפתיים מעבירות בי הרגשה כי הדמות דרוכה, מחכה, מצפה שיקרה משהו, כך גם הגוון המואר הצהבהב בצד השמאלי, מן תקווה, ציפייה, מבט חודר עמוק, שאולי גם נובע מהכחול המשתלט על הדיוקן.
תודה סיגל, שמחה שהתייחסת. זה
תודה סיגל,
שמחה שהתייחסת. זה תורם לנו רבות.
תמשיכי לעקוב, כל אינפורמציה שתגיע אלינו ממך תתרום למחקר.
המון תודה
נורית והצוות
השפתיים מעבירות בי הרגשה כי
השפתיים מעבירות בי הרגשה כי הדמות דרוכה, מחכה, מצפה שיקרה משהו, כך גם הגוון המואר הצהבהב בצד השמאלי, מן תקווה, ציפייה, מבט חודר עמוק, שאולי גם נובע מהכחול המשתלט על הדיוקן.
נראה שהבחורה חולה, יש בעבודה
נראה שהבחורה חולה, יש בעבודה תחושה של מניפולציה
תודה, כל מידע וכל מחשבה
תודה,
כל מידע וכל מחשבה תורמים לנו לטובת המחקר.
מודות על התגובה ומקוות להמשיך לקבל גם בהמשך
נורית והצוות
מה שמעביר בי הדיוקן הזה
מה שמעביר בי הדיוקן הזה הוא:
הבעה עמוקה, מלאה בגעגועים. קצת עצב. ציפייה למישהו שיגיע , שיקרה כבר. .
מבט מרוחק אל עבר העבר הרחוק, המוכר והיפה. , ימים שלא יחזרו ... געגוע כואב.
שפתיים נפוחות מנשיכות מקומיות ברגעים שכאלה של מחשבות אבודות לאחור , השואלות מתי? מתי כבר יגיע ? מתי יחזור , ויחזיר לו במעט את הימים היפים שעברו כבר.ויחזיר לו במעט את התחושה הנפלאה .
תודה לך אנונימי, מודות לך מאד
תודה לך אנונימי,
מודות לך מאד על המידע ועל ההתבוננות. כל מידע כזה הוא חשוב מאד ותורם למחקר.
נודה לך אם גם בהמשך נזכרה לקבל תגובותיך.
הרבה תודה
נורית והצוות
שפתיים מכווצות ומובלטות
שפתיים מכווצות ומובלטות החוצה, במעין 'מנוד ראש פנימי', כמו נותנת האישה שבתמונה (עבורי היא אישה, ממבט ראשון) דעתה אודות אי מה שגורם לה אי נחת; ארשת טירדה.
מבטי עולה שוב אל עיני הדיוקן.
אולי נדמה לי כי יש שם צל, מתחת לעפעף? אולי דמעה?
משיחות הכחול, שביניהן שירטוט השפתיים האדומות וכתמי האור הצהוב בין הגבות ועל עצם הלחי, מעבירות תחושת תנועה מרוסנת, מאופקת, עצורה.
על מה היא חושבת, זו שבתמונה? מה היא שותקת החוצה?
אשה עצובה, רזה מידי. מביטה
אשה עצובה, רזה מידי. מביטה פנימה והחוצה באותה עת. שפתים שיכולה היתה להיות בהן מלאות (בשורוק) קפוצות ולא מרוצות. כבר לא צעירה - יש לה שקיות מתחת לעיניים שהן מסימני הגיל, העייפות והבריאות הלקויה. נראה שיש לה סיפור חיים קשה.נראת כבת לעדות המזרח.
הצבעים משקפים את הלך הרוח כיון שהכחול שולט והאדם בפינות - נוכח אך דחוק לצד.
****
בהצלחה במחקרכן המעניין.
תודה רבה לאנונימי/ת על
תודה רבה לאנונימי/ת על התגובה, ועל שיתוף הפעולה.
אנו שמחות לקבל את תגובותיך ומקוות להמשיך ולקבל גם בהמשך בדיוקנאות הנוספים שנפרסם.
הרבה תודה
נורית והצוות
פרסום תגובה חדשה