[Skip Header and Navigation] [Jump to Main Content]

תפריט ראשי

  • דף הבית
    • חדשות האתר
  • מפת האתר
  • אודות
    • ביוגרפיה - במילים ותמונות
  • תערוכות
    • אהל שרה - לעת בלותי הייתה לי עדנה/ 2006
    • אוסף עבודות מתוך תערוכות קבוצתיות
    • הוואדי - וואדי סאליב
    • קו אדום , קו ירוק - 1994
    • תחילת נעילה - 1994, 2011
    • "....וכפיה תמכו פלך...."
    • אבן מה עשו הבונים - 1996
    • אבן על בד - 1998
    • בחפץ עשתה כפיה - 1992
    • כן, לא, שחור, לבן - 1990
    • כתב תפר - רטרוספקטיבה אמצע הדרך - 2017
      • כתב תפר - אירועים בתערוכה
      • כתב תפר - תמונות בתערוכה
    • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
    • סביבתי ואני - 1987
    • סביבתי ואני 2011 - פסטיבל מה שלומי על הגבול
    • פסטביל החג של החגים - בוואדי ניסנאס בחיפה
      • הפרש הכחול - 1988
      • כלה (קאלה) מתכלה - 2001
      • לפתוח בית - 1999
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי - 2000
      • מראות בוואדי - 1996
      • מראות ומאורות - 1997
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית - 1998
    • שאון של חול מתקתק בשקט
    • שפת הגוף - תערוכה במרחב הוירטואלי
    • תוסס בגוון ספרדי - יקב ראשל"צ - 1994
  • אוסף עבודות
    • דיוקן ואגם - ספר אובייקט - 2003 - 2010
    • דמויות - שפת הגוף
    • טבע דומם בסטודיו
    • לבן על לבן
    • פסל וקול תמונה
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010 -2011
    • רישומים - אוסף
    • שורשים
    • תחריט - אוסף
  • גלריית אמנות
    • ".... וכפיה תמכו פלך...." - תצוגה בגלריה
    • "אהל שרה - לעת בלותי הייתה לי עדנה" - 2005
    • דיוקן עצמי - 2004 - 2006
      • ספר אובייקט - משירת האגם הגווע - דיוקן ואגם
    • דמויות - מתוך אוסף עבודות
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה - חוף דדו 1996
    • השורש - מתוך אוסף עבודות
    • טבע דומם - מתוך אוסף עבודות
    • מיצב - תחילת נעילה
    • ספר אובייקט - תחילת נעילה
    • פסטיבל החג של החגים בוואדי ניס נאס
      • הפרש הכחול
      • כלה(קאלה) מתכלה
      • לפתוח בית
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי
      • מראות בוואדי - 1
      • מראות בוואדי - 2
      • מראות ומאורות
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית
    • פסל וקול תמונה - מתוך אוסף עבודות
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010
    • תערוכות יחיד
      • אבן מה עשו הבונים - 1996
      • אבן על בד - 1998
      • בחפץ עשתה כפיה - 1992
      • כן,לא, שחור, לבן - 1990
      • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
      • סביבתי ואני - 1987
  • גלריית צילום
    • התערוכה 'סביבתי ואני' - המסע והסביבה החדשה
  • גלריית וידאו
    • אהל שרה - 2006
    • הים מצייר לי - 1995
    • המיצב - תחילת נעילה
    • זיכרונות ילדות - שיר וציור
    • כלה (קאלה) מתכלה
    • מיצר - מיצב מצוייר
    • מראות בוואדי - 1996
    • סדנת ציור דיוקן עצמי
    • סוגרים בית - פותחים חלון
    • פסל וקול תמונע
    • תחילת נעילה - 1994
  • מחקר
    • The Book Object - Out of the Research
    • ציורי דיוקן עצמי - מתוך המחקר
    • ציטוט קטעים מתוך המחקר
    • תקציר תיאורי מקרה ומחקר
    • תקצירי כנסים
  • מאמרים - קישורים וכותרות
  • מאמרים
    • "את לא מעתיקה את הטבע, את יוצרת טבע חדש" - ר' בסדנא לדיוקן עצמי
    • "בחפץ עשתה כפיה" - תערוכה
    • "בציירו את עצמו הוא מעניק לעצמו צורה" - הזעקה למשמעות
    • "הזמן הוא נהר ללא גדות" - על נהר, זמן, שעון ועל טקסטים משוחחים
    • "הייתי רוצה שחיי יהיו יצירת אמנות" - יצירת הדיוקן של ה'עצמי' במחקר פרשני מבוסס אמנות
    • "הים מצייר לי" - אמנים מציירים בים
    • "קיים רק מסע אחד פנימה: אל תוך עצמך"
    • "ראי, ראי, הגד נא לי"
    • "שלהי דקייטא קשיא מקייטא" - סוף הקיץ קשה מן הקיץ
    • "תשלים את דמותך" , תשלים עמה - צייר את דיוקן ה 'עצמי' שלך
    • אם ברצונך לפענח את פני השקטים עליך לחפש....לגלות - על ציורי דיוקן עצמי של אסתר ויתקון
    • דיוקן עצמי: מחקר- עצמי ביצירת טקסט ויזואלי ופיענוחו ב 'שרשרת ההתבוננויות'
    • האשה באמנות בינתחומית - הזמנה והצצה
    • הקנקן ומה שיש בו - תסתכל/ האם צריך לשים גבולות לאמנות
    • מ "כן, לא, שחור, לבן" ועד "תחילת נעילה" - גלגולה של תערוכה
    • מה בין יונה הנביא ובין היונה של נוח - עיונים בסיפור יונה במעי הדג בגישה יונגיאנית
    • מה שעומד בין זמן לדיוקן
    • סדנא לדיוקן עצמי - כיצד? מהו התוצר? איזה הקשרים נוספים? - אתם שואלים אני עונה - חלק III
    • סדנא לדיוקן עצמי - למי? למה? איך? איפה? - אתם שואלים אני עונה - חלק I
    • סדנא לדיוקן עצמי - מדוע ציור? מדוע ציור דיוקן עצמי? איך? - אתם שואלים אני עונה - חלק II
    • צייר למופ"ת - החלל העמוק של טד בר
    • ציירים למופ"ת - סדנת דיוקן עצמי
  • אומנות בחינוך
    • "מוזיאונית" - ערכות למידה
    • אמנות וקהילה
    • המרכז הבינתחומי ללימודי אמנות - במכללת גליל מערבי
    • ישיבה תיכונית לאמנויות ומדעים - קריית אתא
    • סדנא בינתחומית - "הכתם הצהוב"
    • תכניות,פרוייקטים, ימי עיון
  • מיזמים
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה
    • חיפה - ישן עם חדש - חוצות יוצרים
    • כנס יצחק - מפגש יצירה בינלאומי - שותפות 2000 גליל מערבי
    • ספורט-ארט - פרוייקט מכביה באומהה
    • ציור קיר- היכל התרבות בנהרייה
    • קיר ברק
    • ילדי גן עדן - דייטון אוהיו וגליל מערבי
  • כתבו עליי
    • ספר אורחים
  • סדנא לדיוקן עצמי
    • דיוקן עצמי - רשימת מאמרים
    • תיאורי מקרה
      • הדיוקן של רינה
      • המקרה של נועה
      • המקרה של רותי
      • המקרה של שירה
      • תיאורי מקרה בסדנא קבוצתית 1
    • סרטונים - הסברים והדגמות - אתם שואלים אני עונה
    • סרטונים - הסברים והדגמות חיות.
    • תכנית סדנאות, סמינרים והרצאות
    • תערוכת ציורי דיוקן עצמי - משתתפי הסדנא
  • סטודיו נורית - ארט
    • אירועים
  • שירה
    • ארטפואטיקה - שיח בין שיר וציור
      • שיר וציור מהדהדים זה לזה
    • זמן שירה - קוראת שירה
    • שאון של חול מתקתק בשקט
  • 'בלוגיסטיקה ' - הבלוג שלי
  • צור קשר
  • אוצרת - יוצרת
    • בראשית בר[א]קוד
    • התערוכה: דיוקן - שלי, שלך - והשתקפויות
    • מלון אורחים - פני אדם
    • סלסלה - ותרוממך תכבדך כי תחבקנה - סיגל מאור
    • צפופים לרווחה
  • ארכיון - אלבומים לפי נושאים

שפות

  • English English
  • עברית עברית
דף הבית

תוסס בגוון ספרדי - יקב ראשל"צ - 1994

 



ש ם   ה ת ע ר ו כ ה :   " ת ו ס ס   ב ג ו ו ן   ס פ ר ד י "

 

  תערוכת חגיגות היין ביקב ראשון לציון - 1994

 

 

"אֲשִׁישוֹת כְּבֵדוֹת בְּלִי יַיִן

וְהֵן חֶרֶס כְּכָל חַרְסֵי הָאֲדָמָה

וְיָקֵלּוּ בָּעֵת יִהְיוּ מְלֵאִים

כְּמוֹ תָּקֵל הגְּוִיָּה לַנְּשָׁמָה"

(ריה"ל - שירי יין)




  

 

 

 

  

התערוכה התקיימה בשנת 1994 – בחסות עיריית ראשון  לציון - במסגרת חגיגות היין השנתית שמתקיימת במתחם היקב.
את התערוכה אצר דוד כ"ץ יועץ אמנות לראש העיר ולעירייה.
הנושא המרכזי של התערוכה היה שירי יין משל משוררי  "תור הזהב" בספרד.
בקטלוג לתערוכה כותב האוצר דוד כ"ץ: "הצבנו אתגר בפני האמנים המשתתפים ותיקים כעולים להתמודד עם מוטיבי היין, י"ש והגפן של משורריה היהודיים של ספרד, ושל משוררים אחרים בני זמנינו, ואלה היטיבו לבטא, בצבע ובקו את המוטיבים הללו, כל אחד על פי דרכו...".
לתערוכה זו בחרתי בשירו של ריה"ל "אשישות כבדות בלי יין" (מצוטט בראש הדף).    
ריה"ל משתמש ביין ובכדי היין כמטאפורה שמתארת את המשמעויות של גוף ונשמה. כדי חרס ללא יין הם כבדים בדיוק כשם שגווייה הופכת להיות כבדה כשהיא ללא נשמה. בציור אני נותנת ביטוי ויזואלי לדימויים שעולים מן השיר ולמשמעות שלו הקושרת בין גוף ונפש. שם העבודה כשמו של השיר "אשישות כבדות בלי יין". בעבודה אני יוצרת דיאלוג בין דמות/גוף ובין כדים ובכך מבקשת להרחיב באופן ויזואלי את הרעיון שעליו מדבר ריה"ל.
לעבודה זו קדמה סדרת צילומים שבצעתי. סדרת צילומים אחת התבצעה באתר של קדרים ערביים. לאחר מכן צילמתי את עצמי בסדרת צילומים שבהם ניסיתי לביים אווירה יין ספרדית. מתוך צילומים אלה יצרתי סדרה של קולאז'ים. קולאז'ים אלה שימשו כבסיס וכסקיצה לעבודת הציור ( גודל הציור 200 200X).
 
הקולאג'ים
 
להגדלה לחץ על התמונות
 
 
אשישות כבדות בלי יין - קולאז' 1 - נורית צדרבוים 1994          אשישות כבדות בלי יין - קולאז' 2 - נורית צדרבוים  
 
 
אשישות כבדות בלי יין - קולאג' 3 - נורית צדרבוים 194           אשישות כבדות בלי יין - קולאז' 4 - נורית צדרבוים 1994


רשימות נוספות שעוסקות בנושא זה 'חגיגת היין - תוסס בגוון ספרדי' - הרשימה הופיעה בבלוג שלי 'לאן הדרך הולכת' ב'קפה דה מרקר.
הרשימה כוללת גם את תגובות הקוראים.



קולאד' אשישות כבדות מיין - תמונה משולבת עם פרטים

 
רשימה שהתפרסה בבלוג שלי בבלוגר 'נוריתארט -המקום של נורית צדרבוים - 

עשרים שנה היא נודדת – יש שיאמרו חמש מאות – סיפור על יצירה סיפור של יוצרת







לקט - אוסף תגובות שנכתבו אלי בעקבות פרסום הציור והרשימה במקומות אחרים

דודי רצם - 27.9.11 ברשימה שהופיעה בבלוג

"ארבע דמויות בציור "המדהים", משקפות דמות אחת נשית בארבעה שלבים:
בראשונה תהיה וחשיבה ( בדמות הראשונה למטה ללא רעלה).
בשלה השני: ביצוע, הוצאה לפועל, אחיזת בקבוק היין, הגשה עצמית או לאחרים ( דמות שנייה מימין ללא רעלהI.
שלב שלישי: ראקציה לפעולה שהתבצעה לנסות להשתיקה, להתעלם ממנה, תוצאה לא צפוייה (דמות האשה משמאל למטה עם רעלה, פוקחת עדיין עיניים).
שלב רביעי: הבנה של החלטה שגויה והפחד מתוצאתו לבלתי נודע (דמות האישה מצד שמאל למעלה עם רעלה ועיניים סגורות).
היין הוא סגולה לחיים בריאים במינון נכון, הוא גם טומן בחובו, צדדים אפלים . "נכנס יין יצא סוד" -"



ד"ר אנטון בידרמן -  27.9.11 - שם


" יפה מאד.... מזכיר לי דמותו של דיוניסוס, אל היין במיתולוגיה היוונית המשקפת את יחסם של בני אדם אל היין ואל מקומו בתרבות. בין שאר תפקידיו, שימש דיוניסוס ( בכחוס במיתולוגיה הרומית) פטרון האמנות והציווליזציה".



ג.ע.2 -  28.9.11 - שם


".....אני כנראה מתחברת לצד הריאליסטי בציור, ותמיד מתחברת לצבעים, וגם לקווים נקיים. מאד אהבתי את הציור הזה, הוא באמת מאד יפה ושובה את העין, גם בפרטים המצויירים בו להפליא, וגם בצבעים העזים. בנוסף , מאד אהבתי שפירשת את השיר של ריה"ל, כי סביר שלא הייתי מצליחה להבין את פירושו, וזה מעניין. ואת יכולה לתאר לעצמך שאני מאד מאד מתחברת למה שזה אומר ומסכימה עם הפרשנות שלך.....

גם בפיוט "ונתנה תוקף" יש את דימוי הזה של הגוף לכד חרס

"אמת כי אתה הוא יוצרם ואתה יודע יצרם

הי הם בשר ודם

אדם יסודו מעפר וסופו לעפר

בנפשו יביא לחמו משול כחרס הנשבר

כחציר יבש וכציץ נובל כצל עובר וכענן כלה

וכרוח נושבת וכאבק פורח וכחלום יעוף"



בגלריה שלי ב'קפה דה מרקר' - הצגתי את האוסף הזה

לקט מתוך תגובותיה של המשוררת זיוה גל -  14.11.11 



"ומהו המיכל ללא היין

ומהו הגוף ללא הנשמה

אם בחיים ואם במוות

חי ותוסס כראוי לתקופה זוהרת

הרקמה ברקע כסמל בפני עצמה

אם לטיב התקופה אם לעניין המוטיב.

ומעל הכול הרגש המרקד והגועש

מפנים.


נפלא!


רצית רק להוסיף שכובד הצבע המטביע כאן חותם

מדגיש כאן (עבורי) את האוקסימורוניות של החשק והיין

חיוניות החיים בצד העצב/ השכול והמוות.

והשאלה, התמיהה תלויה כחייזר (גם אווירת השכרות) בעיניה הפעורות

ממעל משמאל"

 

הסופרת, ציירת והמשוררת מאשה ויזל 15.11.11 – שם


"את הקצב ואת התשוקה שמאפיינים את חצי האי האיברי – הבאת ובגדול!

קצת נזכרתי בפאולה רגו שאני אוהבת מאד, וזאת מחמאה אדירה. תודה!"


 
 © כל הזכויות שמורות לנורית צדרבוים
 
  • English English
  • Share

האתר נבנה על ידי שיווק יצירתי - ניהול ושיווק אתרי אינטרנט
כל הזכויות שמורות  © 2010

[Jump to Top] [Jump to Main Content]