[Skip Header and Navigation] [Jump to Main Content]

תפריט ראשי

  • Home page
    • חדשות האתר
  • site map
  • About
    • Curriculum Vitae
  • Exhibitions
    • Sarah's Tent – "Pleasure in the Late" - 2005
    • אוסף עבודות מתוך תערוכות קבוצתיות
    • ''The Valley – Wadi Salib''
    • קו אדום , קו ירוק - 1994
    • Draw to Close - 1994
    • "....וכפיה תמכו פלך...."
    • אבן מה עשו הבונים - 1996
    • אבן על בד - 1998
    • בחפץ עשתה כפיה - 1992
    • כן, לא, שחור, לבן - 1990
    • כתב תפר - רטרוספקטיבה אמצע הדרך - 2017
      • כתב תפר - אירועים בתערוכה
      • כתב תפר - תמונות בתערוכה
    • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
    • סביבתי ואני - 1987
    • סביבתי ואני 2011 - פסטיבל מה שלומי על הגבול
    • פסטביל החג של החגים - בוואדי ניסנאס בחיפה
      • הפרש הכחול - 1988
      • כלה (קאלה) מתכלה - 2001
      • לפתוח בית - 1999
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי - 2000
      • מראות בוואדי - 1996
      • מראות ומאורות - 1997
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית - 1998
    • שאון של חול מתקתק בשקט
    • שפת הגוף - תערוכה במרחב הוירטואלי
    • תוסס בגוון ספרדי - יקב ראשל"צ - 1994
  • אוסף עבודות
    • דיוקן ואגם - ספר אובייקט - 2003 - 2010
    • דמויות - שפת הגוף
    • טבע דומם בסטודיו
    • לבן על לבן
    • פסל וקול תמונה
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010 -2011
    • רישומים - אוסף
    • שורשים
    • תחריט - אוסף
  • גלריית אמנות
    • ".... וכפיה תמכו פלך...." - תצוגה בגלריה
    • "אהל שרה - לעת בלותי הייתה לי עדנה" - 2005
    • דיוקן עצמי - 2004 - 2006
      • ספר אובייקט - משירת האגם הגווע - דיוקן ואגם
    • דמויות - מתוך אוסף עבודות
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה - חוף דדו 1996
    • השורש - מתוך אוסף עבודות
    • טבע דומם - מתוך אוסף עבודות
    • מיצב - תחילת נעילה
    • ספר אובייקט - תחילת נעילה
    • פסטיבל החג של החגים בוואדי ניס נאס
      • הפרש הכחול
      • כלה(קאלה) מתכלה
      • לפתוח בית
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי
      • מראות בוואדי - 1
      • מראות בוואדי - 2
      • מראות ומאורות
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית
    • פסל וקול תמונה - מתוך אוסף עבודות
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010
    • תערוכות יחיד
      • אבן מה עשו הבונים - 1996
      • אבן על בד - 1998
      • בחפץ עשתה כפיה - 1992
      • כן,לא, שחור, לבן - 1990
      • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
      • סביבתי ואני - 1987
  • גלריית צילום
    • התערוכה 'סביבתי ואני' - המסע והסביבה החדשה
  • גלריית וידאו
    • Draw to Close - 1994
    • אהל שרה - 2006
    • הים מצייר לי - 1995
    • המיצב - תחילת נעילה
    • זיכרונות ילדות - שיר וציור
    • כלה (קאלה) מתכלה
    • מיצר - מיצב מצוייר
    • מראות בוואדי - 1996
    • סדנת ציור דיוקן עצמי
    • סוגרים בית - פותחים חלון
    • פסל וקול תמונע
  • Research and Articles
    • Self - Portait paintings - out of the research
    • ספר אובייקט - אדם ואגם מתוך המחקר
    • ציטוט קטעים מתוך המחקר
    • תקציר תיאורי מקרה ומחקר
    • תקצירי כנסים
  • מאמרים - קישורים וכותרות
  • מאמרים
    • "את לא מעתיקה את הטבע, את יוצרת טבע חדש" - ר' בסדנא לדיוקן עצמי
    • "בחפץ עשתה כפיה" - תערוכה
    • "בציירו את עצמו הוא מעניק לעצמו צורה" - הזעקה למשמעות
    • "הזמן הוא נהר ללא גדות" - על נהר, זמן, שעון ועל טקסטים משוחחים
    • "הייתי רוצה שחיי יהיו יצירת אמנות" - יצירת הדיוקן של ה'עצמי' במחקר פרשני מבוסס אמנות
    • "הים מצייר לי" - אמנים מציירים בים
    • "קיים רק מסע אחד פנימה: אל תוך עצמך"
    • "ראי, ראי, הגד נא לי"
    • "שלהי דקייטא קשיא מקייטא" - סוף הקיץ קשה מן הקיץ
    • "תשלים את דמותך" , תשלים עמה - צייר את דיוקן ה 'עצמי' שלך
    • אם ברצונך לפענח את פני השקטים עליך לחפש....לגלות - על ציורי דיוקן עצמי של אסתר ויתקון
    • דיוקן עצמי: מחקר- עצמי ביצירת טקסט ויזואלי ופיענוחו ב 'שרשרת ההתבוננויות'
    • האשה באמנות בינתחומית - הזמנה והצצה
    • הקנקן ומה שיש בו - תסתכל/ האם צריך לשים גבולות לאמנות
    • מ "כן, לא, שחור, לבן" ועד "תחילת נעילה" - גלגולה של תערוכה
    • מה בין יונה הנביא ובין היונה של נוח - עיונים בסיפור יונה במעי הדג בגישה יונגיאנית
    • מה שעומד בין זמן לדיוקן
    • סדנא לדיוקן עצמי - כיצד? מהו התוצר? איזה הקשרים נוספים? - אתם שואלים אני עונה - חלק III
    • סדנא לדיוקן עצמי - למי? למה? איך? איפה? - אתם שואלים אני עונה - חלק I
    • סדנא לדיוקן עצמי - מדוע ציור? מדוע ציור דיוקן עצמי? איך? - אתם שואלים אני עונה - חלק II
    • צייר למופ"ת - החלל העמוק של טד בר
    • ציירים למופ"ת - סדנת דיוקן עצמי
  • Art and Education
    • "מוזיאונית" - ערכות למידה
    • אמנות וקהילה
    • המרכז הבינתחומי ללימודי אמנות - במכללת גליל מערבי
    • ישיבה תיכונית לאמנויות ומדעים - קריית אתא
    • סדנא בינתחומית - "הכתם הצהוב"
    • תכניות,פרוייקטים, ימי עיון
  • Projects
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה
    • חיפה - ישן עם חדש - חוצות יוצרים
    • כנס יצחק - מפגש יצירה בינלאומי - שותפות 2000 גליל מערבי
    • ספורט-ארט - פרוייקט מכביה באומהה
    • ציור קיר- היכל התרבות בנהרייה
    • קיר ברק
    • ילדי גן עדן - דייטון אוהיו וגליל מערבי
  • כתבו עליי
    • ספר אורחים
  • סדנא לדיוקן עצמי
    • דיוקן עצמי - רשימת מאמרים
    • תיאורי מקרה
      • הדיוקן של רינה
      • המקרה של נועה
      • המקרה של רותי
      • המקרה של שירה
      • תיאורי מקרה בסדנא קבוצתית 1
    • סרטונים - הסברים והדגמות - אתם שואלים אני עונה
    • סרטונים - הסברים והדגמות חיות.
    • תכנית סדנאות, סמינרים והרצאות
    • תערוכת ציורי דיוקן עצמי - משתתפי הסדנא
  • סטודיו נורית - ארט
    • אירועים
  • שירה
    • ארטפואטיקה - שיח בין שיר וציור
      • שיר וציור מהדהדים זה לזה
    • זמן שירה - קוראת שירה
    • שאון של חול מתקתק בשקט
  • 'בלוגיסטיקה ' - הבלוג שלי
  • צור קשר
  • אוצרת - יוצרת
    • בראשית בר[א]קוד
    • התערוכה: דיוקן - שלי, שלך - והשתקפויות
    • מלון אורחים - פני אדם
    • סלסלה - ותרוממך תכבדך כי תחבקנה - סיגל מאור
    • צפופים לרווחה
  • ארכיון - אלבומים לפי נושאים

בלוגיסטיקה

אנו נדונים להיות חופשיים

קטגוריות בלוג

  • new בחר קטגוריה (0)
  • אמנות (53)
    • מיצב (3)
    • מיצג (15)
    • עבודות סביבתיות (4)
    • שיר וציור (11)
    • שפת הגוף (5)
    • תערוכות (8)
  • כללי (8)
    • אמנות וחינוך (1)
      • ישיבה תיכונית לאמנויות (1)
    • שיר סיפור (1)
    • שירה (5)
    • תכנים אישיים (0)
  • ציור ושיר (5)
  • קול קורא (4)
  • שירה (1)

פרסומים אחרונים בבלוג

  • קיימת או שלא קיימת - שאלתי ואתם עניתם
  • ארבעים שנה אקוט בדור - יומולדת 40 למלחמת יום הכפורים
  • וכפיה תמכו פלך - תערוכה - נורית צדרבוים
  • זה בא וזה הולך - וכלום לא קורא ( או שהכל קורה)
  • לא נגמר לי הסוס - ואיך זה לעזאזל קשור לאמנות ?

לפרסומים קודמים

פרסומים פופולריים

  • "וגופך לי מבט וחלון וראי"
  • "....כשלג ילבינו..." - כמה לבן יכול להיות לבן?"
  • קיימת או שלא קיימת - שאלתי ואתם עניתם
  • בד על בד
  • מראות ומאורות ( החג של החגים 3 - 1997)

לפרסומים קודמים

Languages

  • English English
  • עברית עברית
Home » Blogs » nuritart's blog

"נשים האבניות הן נשים אבניות בגלל אילוצי זמן ומקום" - אמרה לי נ'

Submitted by nuritart on Wed, 18/07/2012 - 20:10
  • אבן
  • משה שפריר
  • נוריתארט
  • נשים
  • נשים אבניות
  • פריון
  • ציור ושיר
  • שירה,

 

 

מי הן הנשים האלה?


מה הן עושות כאן?


ואיך נולד שיר?


ואיזה שיח התפתח בעקבותיו?


ומה קורה עכשיו בגלל זה בפייסבוק?


ומה הקשר בין נשים, אבן, ופוריות?



על כל זאת אנסה לענות ברשימתי הבאה, אך קודם לכן אציג את השיר – שבגללו קמה כל המהומה....

 


 

 

'נשים אבניות' / נורית צדרבוים


הִתְבּוֹנְנָה בְּעַיִן בּוֹחֶנָה וְאָמְרָה בְּטַעַם בְּרֹב (ת)חִנָּה


אַבְנִיּוֹת הֵן 'הַנָּשִׁים הַאֲבְנִיּוֹת' בְּשֶׁל אִלּוּצֵי זְּמַן


וְמָּקוֹם גַּם. יְדוּעוֹת הֵן עוֹד מִיְמוֹת עָבָרָן,


סְפוּנוֹת בַּהַּרְמוֹנוֹת, נִבְחָרוֹת מִבֵּין הָמוֹן עַם,


מוֹלְכוֹת בְּרֹב אוֹן בְּאַרְמוֹן - מָקוֹם מְעוּנָן.


אוֹ אָז מִבְנֶה אֶבֶן מִגּוּפָן לֹא נִרְמַז



רַךְ הָיָה בְּשָׂרָן צַח וַעֲגַלְגַּל, צֶבַע עוֹרָן נָגַהּ כַּאוֹר


לְמַגָּע עָנֹג כְּטַל. יְשׁוּבוֹת הָיוּ עַל גַּב כַּר וַכֶּסֶת


עוֹטוֹת קְטִיפוֹת פוּךְ וַמּוֹךְ, כָּלוֹת כַּנּוֹצָה עֲנוּדוֹת


בְּנֶזֶם וְאֶבֶן נוֹצְצָה. גְּלִימָתָן אָרֹךְ נִשְׂרֶכֶת


בְּאֵין בַּן כְּלִימָתָן וּבְרֹךְ נוֹפֶפֶת נוֹפֶך תֻּמָּתָן.


 

נָשִׁים נוֹסְעוֹת בַּזְמַן , עוֹמְדוֹת כַּעֵד וְסִימַן


עֶרְגָּה לַאֵם הַגְּדוֹלָה שֶׁל פַּעַם - אִמָּא עַתִּיקָה.


אִשָּׁה שֶׁלִבָּהּ לִבָּה אֶת אִשָּׁהּ


שֶׁלּא שַׁכְחָה.

 

 

 

נְשׁוֹתָייךְ אֵלֶּה, בְּכָחֹל וְצָהֹב אֵינָן נְשׁוֹת רְחוֹב.


יוֹשְׁבוֹת בִּקְרָנוֹת חֲסֵרוֹת זֶהוּת שֵׁם וַתֹּאַר,


אֲסוּרוֹת בְּכִתְמֶי צֶבַע זְהָב הַצֹּהַר וּכְחֹל מַבָּט


שֶׁאֵין בּוֹ חַת גַּם לֹא שִׂמְחַת זִקְנָת הַשֵּׁבֶט


הַיּוֹשֶׁבֶת זוֹ מוּל זוֹ עַל מַצָּע קָשֶׁה, כְּאֶבֶן


לֹא שׁוֹאֶבֶת.



 

כִּנְשׁוֹת אֶבֶן קְדוּמוֹת, דְמוּמוֹת, דּוֹמוֹת


לִנְשׁוֹת עוֹלָם שֶׁהָיוּ כָּאן מְאָז קַדְמַת דְּנָה


צָּמְחוּ מִתּוֹךְ צִבְעָן הַעָז הַמְּיֻחָד


וּבָאוּ לְאוֹתֵת בְּשׂוֹרָת מַבָּע בְּצֶּבַע וּבִנְגִיעָה


לְלֹא מֶרְחָק, שֶׁלֹּא נִמְחַק


 בְּעֹמֶק כָּחֹל שֶׁפָּשַׁט בְּקָדְשֵׁיהֶן הַחוֹל.


 

 

נָשִׁים אַבְנִיּוֹת שֶׁהַזְּמַן לֹא פַּסָּל וְלֹא גְּרָמָן


הֻתְּרוּ לִהְיוֹת נוֹסְעוֹת בַּזְּמַן


נוֹשְׂאוֹת אוֹת וְסִימָן לְעוֹלָם.

 

 

וכך היה.

 

לפני איזה זמן פרסמתי רשימה שעוסקת בציור שלי שפעם נקרא 'נשים בכחול וצהוב' ואחר כך השתנה שמו של הציור בעקבות דבריה של חברתי המשוררת אסתר ויתקון שכתבה לי "אהבתי את הנשים החזקות האבניות האלה". מיד הומר שמה של העבודה ל "הנשים האבניות


הנשים האבניות - נורית צדרבום 1987   הנשים האבניות - מתוך סדרת דמויות, נורית צדרבום 1987 - טכניקה מעורבת על קרטון תעשייתי   160X120


 

 

 

והרי אני לא עשיתי ברית עם המילה...אבל, עשיתי כן, זוהי ברית שבה המילה שלי גמישה וזורמת ובעבורי היא כחומר בלשוני היוצר כפי שכתבתי בשירי ' אדמתי השפה' "מִלּוֹתָי הֵם לִי אָדוֹן וַאֶרֶץ/ וַאֲנִי לָהֶם בְּמֶּרֶץ./ בְּעָנְיִי הִנְנִי שִׁפְחָתָם הַחֲרוּפָה/ בְּקִלְּשוֹנִי מְקַדֶּשֶׁת/ והוֹפֶכֶת אֶת אַדְמָתִי לַשָּׂפָה".

 

אז כן, הציור נשאר (ציור זה  למשל הוא דווקא אחד מעבודותיי שלא השתנה עם הזמן – ועדיין יש כאלה). אבל, שמו הוחלף ונראה היה לי שהוא נושא אותו בגאון. 'נשים אבניות', זה מה שהן אמרתי לעצמי ומיד נזכרתי בעבודות פיסול שלי (משנות השמונים) שאכן היו מאבן, והנשים שם היו אבניות ולא רק בשל החומריות שלהן אלא גם בשל צורתן.


הנה לדוגמא נשים שאותן יצקתי או חצבתי מאבן, או שצורתם מסותת להיות כצורת אבן - עבודות פיסול משנות ה- 80


פיסול נשים באבן - נורית צדרבוים 1988     

 


פסל - נורית צדרבוים 1985   




מסדרת נשים אבניות - פסל - נורית צדרבוים 1985    



מסדרת נשים אבניות - פסל - נורית צדרבוים 1985     מסדרת נשים אבניות - פסל - נורית צדרבוים 1985     מסדרת נשים אבניות - פסל - נורית צדרבוים 1985    מסדרת נשים אבניות - פסל - נורית צדרבוים 1985   



 

ברשימתי 'נשים אבניות משוחחות בכחול וצהוב' אני מסבירה ומספרת על הציור אך, לא לפני שאני מצטטת את ויתקון שכותבת לי "שהן חצובות מסלע החיים וההתמדה בתנוחה של מנוחה לקראת הזרימה והעבודה בגוף בנפש וברוח הממתינה להן".

 

רבים אהבו את הרשימה ואף הגיבו אליה. לימים הרחבתי את גבולותיה ופרסמתי קישור לרשימה זו גם בפייסבוק הידוע לטוב (אכן, בעיני הוא טוב אם יודעים איך ובשביל מה להשתמש בו). ואז הגיעה אלי תגובתה של חברתי עתירת הידע נורית ו' וכך היא כותבת לי:


" שבוע טוב נורית יקרה . תודה , אהבתי את מאמרך המעניין והמחכים, ולמדתי ממנו רבות. וכן אהבתי את דברי המשוררת אסתר ויתקון - " אהבתי את הנשים החזקות האבניות האלה ....." אבל, כפי שאני רואה את התמונה, הנשים האבניות הן נשים

אבניות - בגלל אילוצי זמן ומקום. בעברן , היו נשות - ארמון או הרמון, עגלגלות , מדושנות עונג ומטופחות. , ישובות על כריות משי מרופדות, ידיהן עטויות עדיים , ולבושן נשי ורך . בתמונה , הנשים הללו בכחול צהוב , נשים חסרות זהות וחיות ., ודוקא זוית הישיבה הנוכחית במצבן האבני, ממש לא נוחה , ישיבה על מרבד דק או בלעדיו [ ניסיתי ] , אין אפשרות לשבת כך זמן ממושך , לנוח , ולאגור כח. ....אבל הנשים הללו מודעות לגורלן ומצבן הזמני , וכבר רואים בין הכחול והצהוב, ניצנים של ירוק, פריחה ולבלוב, עם המון אור של שמחה וחיות. שבוע טוב, ובשורות טובות לך נוריתי . מצפה למשוב".


"דברי היא שירה היא אומרת לי כאן", חשבתי לעצמי ולתומי. ועוד גם מצפה למשוב. ומגיע לה.

וכמו שזה קורה לי לא אחת, תמיד יש משהו שידליק אצלי את אש המילה, או הצורה, או השירה. לא אינני יודעת זאת מראש, אינני מזמינה זאת. זה קורה. וכשזה קורה, זה קורא לי מעצמו, ואז כבר אין לי ברירה ואני מגויסת. באותו רגע אני כבר עומדת לרשות המוזה שפוקדת עלי (או איך שתקראו לזה), וכל כולי סקרנית לדעת מה עכשיו אני הולכת להגיד לי. ככה זה כששיר כשיר להיוולד. אני לו המיילדת שאתן לו מולדת...


כך קרה לי עם דברי "השירה" של חברתי נורית ו' (כן גם לה קוראים נורית) ובאותו רגע ידעתי שהציור שלי זה שבכלל נוצר אי שם בשנות השמונים, ממשיך לגדול, ולהתרחב. פעם הוא מייצר רשימה, פעם הוא מחליף שם, או מרחיב שם, ופעם הוא הופך להיות אובייקט שמייצר השראה ליצירת טקסט מילולי – כלומר שיר.


אני קוראת לזה שיח טקסטואלי. ומי לא דיבר כאן?


דיברה הציירת (אני) עם הבד והצבע, דברו להן ביניהן בשיח חרישי 'הנשים האבניות' המצוירות, דברו להן המשוררת (ויתקון) עם היצירה, דיברה ויתקון אלי אודות היצירה, יצרה טקסט, גרמה לי ליצור טקסט. ועכשיו זה כבר שיח בין שני סוגי טקסט הציור עם הרשימה, ונוספה לדבור חברתי נ' שיצרה גם היא טקסט, שגרמה לי ליצור טקסט נוסף (שיר).


עכשיו נשארו לדבר, הציור עם השיר, והם רב אומרים הכול. בשפת המוסיקה שיח מסוג זה נקרא 'פוליפוניה'. זוהי יצירה שבה מושמעים בו זמנים מנגינות שונות. יחד הם יוצרות מרקם מוסיקלי מעניין ומיוחד. המאזין צריך להקדיש תשומת לב רבה בהקשבה על מנת לקלוט את הייחודיות של כל מנגינה ואת האופן בו היא משתלבת ביצירה עם היצירה. כך גם כאן, טקסטים שונים שמהדהדים זה לזה וזה על זה.

קוראים לזה 'טקסטים משוחחים' ( אינטרטקסטואליות).


סיימתי את רשימתי זו והנחתי אותה "להתקרר" בתיק הקבצים. עוד לא הגיעה זמנה לעלות לאוויר, כך שחתי לעצמי ביני לביני. ובינתיים, על מנת שלא להשאיר את נורית ו' כ"שחצי תאוותה בידה" – פרסמתי את השיר עצמו בדף האוהדים שלי בפייס בוק שנקרא 'בשביל המילים' , תחת הכותרת 'הנשים האבניות' – עכשיו משוחחות' – עם הסבר קצרצר (שהרי נורית ו' ציפתה למשוב).


ולהפתעתי השיח הטקסטואלי ממשיך להתקיים ומגיע ממקום שלגמרי לא ציפיתי לו.

המשורר המוערך משה שפריר עקב אחר הציור, קרא את השיר והחליט לכתוב לי מכתב. מכתב שאותו הוא הניח על מה שקוראים 'ציר הזמן שלי בפייסבוק'.


שם הוא מספר לי על כך שהוא עיין בציור, קרא את השיר ואף עקב אחר התגובות. ובעקבות עיון מעמיק זה הוא שואל אותי שאלה (די נוקבת), מעיר הערה (די נוקבת), ולבסוף מקנח בתשורה משיר משלו – ברוח אותו שיח, שבו טקסטים ממשיכים להתכתב.

כמובן שמיד עניתי לו על שאלתו בתשובה נוקבת לא פחות.


זאת ניתן לקרוא כאן  - האם 'נשים אבניות' מרמזות על נשים לא פוריות?

 

"שלום לך משה,

 

ובכן זו לא לנו הפעם הראשונה להיפגש ב'צומת המילים'.

אחד המפגשים המעניינים היה כאשר נתקלת בשירי 'המילים נאספו אלי'  ובעקבות שיר זה הפנית אלי ולצבור הקוראים שאלה שנוגעת לריבוי משמעות ובהקשר זה אף צירפת את שירך 'שארית זמן – חיינו'. פתחנו אז בשיח ובעקבותיו שגרתי לך קריאה פרשנית משלי לשירך .

 

אני שמחה לגלות שהדיאלוג בינינו מתמשך. ואני אף מודה לך, משום ששאלתך אלי זימנה לי מקום לומר דברים שאני חושבת שיש להם חשיבות.

 

אתייחס לשאלתך שנוגעת לציור והשיר שלי שנקראים 'נשים אבניות' ומשם גם להערתך.

 

שאלתך נשמעת כמו שאלה שאתה כבר מראשיתה מניח את תשובתה, הנך שואל 'מדוע בחרת לצייר נשים אבניות'?.

 

מאחר ומדובר כאן בציור שלי שאחר כך בעקבות תגובות מסוימות נולד גם שיר שלי – הרי שמדובר בשתי יצירות. אגלה את אזנך" - להמשך קריאה ניתן ללחוץ כאן 

  • nuritart's blog
  • Share

ואני שהשכלתי היא

Submitted by אירית תל אביב (not verified) on Mon, 21/10/2013 - 10:21.

ואני שהשכלתי היא "הפייסקול"(הזכויות לשם שמורות לנורית צדרבוים)חמדתי נשים אלה,הפכתי אותן לנשים אורבניות בכחול וצהוב ,ומכיוון שנוסעות הן בזמן אחרי שישבו זו מול זו על מצע קשה ,כאבן לא שואבת(הטקסט נלקח מהשיר של נורית)מיקמתי אותן בתל אביב עירי וגם חיית מחמד הענקתי להן.
ראה בפייס.

  • reply

תודה אירית, ואני חושבת

Submitted by nuritart on Mon, 21/10/2013 - 10:33.

תודה אירית,
ואני חושבת שהתוספת הזאת של נשים אורבניות לנשים האבניות הוא נפלא. כפי שכבר אמרתי לך. עכשיו הן יושבות בכמה ערים יחדיו. אצלי, וגם אצליך. ואני אומרת, זה מה שנקרא לתת חיים אמיתיים ליצירות שלאחר שקיבלו חיים יכולות ( רחמנא ליצלן) להיות גם יצירות מתות.

  • reply

תודה אירית, ואני חושבת

Submitted by nuritart on Mon, 21/10/2013 - 10:31.

תודה אירית,
ואני חושבת שהתוספת הזאת של נשים אורבניות לנשים האבניות הוא נפלא. כפי שכבר אמרתי לך. עכשיו הן יושבות בכמה ערים יחדיו. אצלי, וגם אצליך. ואני אומרת, זה מה שנקרא לתת חיים אמיתיים ליצירות שלאחר שקיבלו חיים יכולות ( רחמנא ליצלן) להיות גם יצירות מתות.

  • reply

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Lines and paragraphs break automatically.

More information about formatting options

Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

האתר נבנה על ידי שיווק יצירתי - ניהול ושיווק אתרי אינטרנט
כל הזכויות שמורות  © 2010

[Jump to Top] [Jump to Main Content]