[Skip Header and Navigation] [Jump to Main Content]

תפריט ראשי

  • Home page
    • חדשות האתר
  • site map
  • About
    • Curriculum Vitae
  • Exhibitions
    • Sarah's Tent – "Pleasure in the Late" - 2005
    • אוסף עבודות מתוך תערוכות קבוצתיות
    • ''The Valley – Wadi Salib''
    • קו אדום , קו ירוק - 1994
    • Draw to Close - 1994
    • "....וכפיה תמכו פלך...."
    • אבן מה עשו הבונים - 1996
    • אבן על בד - 1998
    • בחפץ עשתה כפיה - 1992
    • כן, לא, שחור, לבן - 1990
    • כתב תפר - רטרוספקטיבה אמצע הדרך - 2017
      • כתב תפר - אירועים בתערוכה
      • כתב תפר - תמונות בתערוכה
    • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
    • סביבתי ואני - 1987
    • סביבתי ואני 2011 - פסטיבל מה שלומי על הגבול
    • פסטביל החג של החגים - בוואדי ניסנאס בחיפה
      • הפרש הכחול - 1988
      • כלה (קאלה) מתכלה - 2001
      • לפתוח בית - 1999
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי - 2000
      • מראות בוואדי - 1996
      • מראות ומאורות - 1997
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית - 1998
    • שאון של חול מתקתק בשקט
    • שפת הגוף - תערוכה במרחב הוירטואלי
    • תוסס בגוון ספרדי - יקב ראשל"צ - 1994
  • אוסף עבודות
    • דיוקן ואגם - ספר אובייקט - 2003 - 2010
    • דמויות - שפת הגוף
    • טבע דומם בסטודיו
    • לבן על לבן
    • פסל וקול תמונה
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010 -2011
    • רישומים - אוסף
    • שורשים
    • תחריט - אוסף
  • גלריית אמנות
    • ".... וכפיה תמכו פלך...." - תצוגה בגלריה
    • "אהל שרה - לעת בלותי הייתה לי עדנה" - 2005
    • דיוקן עצמי - 2004 - 2006
      • ספר אובייקט - משירת האגם הגווע - דיוקן ואגם
    • דמויות - מתוך אוסף עבודות
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה - חוף דדו 1996
    • השורש - מתוך אוסף עבודות
    • טבע דומם - מתוך אוסף עבודות
    • מיצב - תחילת נעילה
    • ספר אובייקט - תחילת נעילה
    • פסטיבל החג של החגים בוואדי ניס נאס
      • הפרש הכחול
      • כלה(קאלה) מתכלה
      • לפתוח בית
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי
      • מראות בוואדי - 1
      • מראות בוואדי - 2
      • מראות ומאורות
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית
    • פסל וקול תמונה - מתוך אוסף עבודות
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010
    • תערוכות יחיד
      • אבן מה עשו הבונים - 1996
      • אבן על בד - 1998
      • בחפץ עשתה כפיה - 1992
      • כן,לא, שחור, לבן - 1990
      • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
      • סביבתי ואני - 1987
  • גלריית צילום
    • התערוכה 'סביבתי ואני' - המסע והסביבה החדשה
  • גלריית וידאו
    • Draw to Close - 1994
    • אהל שרה - 2006
    • הים מצייר לי - 1995
    • המיצב - תחילת נעילה
    • זיכרונות ילדות - שיר וציור
    • כלה (קאלה) מתכלה
    • מיצר - מיצב מצוייר
    • מראות בוואדי - 1996
    • סדנת ציור דיוקן עצמי
    • סוגרים בית - פותחים חלון
    • פסל וקול תמונע
  • Research and Articles
    • Self - Portait paintings - out of the research
    • ספר אובייקט - אדם ואגם מתוך המחקר
    • ציטוט קטעים מתוך המחקר
    • תקציר תיאורי מקרה ומחקר
    • תקצירי כנסים
  • מאמרים - קישורים וכותרות
  • מאמרים
    • "את לא מעתיקה את הטבע, את יוצרת טבע חדש" - ר' בסדנא לדיוקן עצמי
    • "בחפץ עשתה כפיה" - תערוכה
    • "בציירו את עצמו הוא מעניק לעצמו צורה" - הזעקה למשמעות
    • "הזמן הוא נהר ללא גדות" - על נהר, זמן, שעון ועל טקסטים משוחחים
    • "הייתי רוצה שחיי יהיו יצירת אמנות" - יצירת הדיוקן של ה'עצמי' במחקר פרשני מבוסס אמנות
    • "הים מצייר לי" - אמנים מציירים בים
    • "קיים רק מסע אחד פנימה: אל תוך עצמך"
    • "ראי, ראי, הגד נא לי"
    • "שלהי דקייטא קשיא מקייטא" - סוף הקיץ קשה מן הקיץ
    • "תשלים את דמותך" , תשלים עמה - צייר את דיוקן ה 'עצמי' שלך
    • אם ברצונך לפענח את פני השקטים עליך לחפש....לגלות - על ציורי דיוקן עצמי של אסתר ויתקון
    • דיוקן עצמי: מחקר- עצמי ביצירת טקסט ויזואלי ופיענוחו ב 'שרשרת ההתבוננויות'
    • האשה באמנות בינתחומית - הזמנה והצצה
    • הקנקן ומה שיש בו - תסתכל/ האם צריך לשים גבולות לאמנות
    • מ "כן, לא, שחור, לבן" ועד "תחילת נעילה" - גלגולה של תערוכה
    • מה בין יונה הנביא ובין היונה של נוח - עיונים בסיפור יונה במעי הדג בגישה יונגיאנית
    • מה שעומד בין זמן לדיוקן
    • סדנא לדיוקן עצמי - כיצד? מהו התוצר? איזה הקשרים נוספים? - אתם שואלים אני עונה - חלק III
    • סדנא לדיוקן עצמי - למי? למה? איך? איפה? - אתם שואלים אני עונה - חלק I
    • סדנא לדיוקן עצמי - מדוע ציור? מדוע ציור דיוקן עצמי? איך? - אתם שואלים אני עונה - חלק II
    • צייר למופ"ת - החלל העמוק של טד בר
    • ציירים למופ"ת - סדנת דיוקן עצמי
  • Art and Education
    • "מוזיאונית" - ערכות למידה
    • אמנות וקהילה
    • המרכז הבינתחומי ללימודי אמנות - במכללת גליל מערבי
    • ישיבה תיכונית לאמנויות ומדעים - קריית אתא
    • סדנא בינתחומית - "הכתם הצהוב"
    • תכניות,פרוייקטים, ימי עיון
  • Projects
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה
    • חיפה - ישן עם חדש - חוצות יוצרים
    • כנס יצחק - מפגש יצירה בינלאומי - שותפות 2000 גליל מערבי
    • ספורט-ארט - פרוייקט מכביה באומהה
    • ציור קיר- היכל התרבות בנהרייה
    • קיר ברק
    • ילדי גן עדן - דייטון אוהיו וגליל מערבי
  • כתבו עליי
    • ספר אורחים
  • סדנא לדיוקן עצמי
    • דיוקן עצמי - רשימת מאמרים
    • תיאורי מקרה
      • הדיוקן של רינה
      • המקרה של נועה
      • המקרה של רותי
      • המקרה של שירה
      • תיאורי מקרה בסדנא קבוצתית 1
    • סרטונים - הסברים והדגמות - אתם שואלים אני עונה
    • סרטונים - הסברים והדגמות חיות.
    • תכנית סדנאות, סמינרים והרצאות
    • תערוכת ציורי דיוקן עצמי - משתתפי הסדנא
  • סטודיו נורית - ארט
    • אירועים
  • שירה
    • ארטפואטיקה - שיח בין שיר וציור
      • שיר וציור מהדהדים זה לזה
    • זמן שירה - קוראת שירה
    • שאון של חול מתקתק בשקט
  • 'בלוגיסטיקה ' - הבלוג שלי
  • צור קשר
  • אוצרת - יוצרת
    • בראשית בר[א]קוד
    • התערוכה: דיוקן - שלי, שלך - והשתקפויות
    • מלון אורחים - פני אדם
    • סלסלה - ותרוממך תכבדך כי תחבקנה - סיגל מאור
    • צפופים לרווחה
  • ארכיון - אלבומים לפי נושאים

Languages

  • English English
  • עברית עברית
Home

כנס יצחק - מפגש יצירה בינלאומי - שותפות 2000 גליל מערבי

 
כנס 'יצחק' - מפגש יצירה בינלאומי - 2005
 


במסגרת תפקידי כ 'ראש המרכז הבינתחומי ללימודי אמנות' במכללת הגליל המערבי, הייתי גם נציגת המכללה ב 'שותפות 2000 גליל מערבי' (פרויקט של הסוכנות היהודית) ויו"ר וועדת היגוי של התחום 'אמנות בקהילה'. בין הפרויקטים הרבים שהגיתי והפקתי במסגרת זו, גולת הכותרת היתה פרויקט 'יצחק' – מפגש יצירה בינלאומי.

 
מה זה יצחק? מה עומד מאחורי הרעיון של יצחק?

 
קבענו את השם - אדם - מילה- פעולה - 'יצחק' כנקודת מוצא לביטוי יצירתי ופרשני רב תחומי. כל אמן או כל גוף היה רשאי לתת אינטרפרטציה משלו ל 'יצחק'. אפשר היה לעסוק באישים שנשאו שם זה החל מיצחק האב המקראי, אפשר היה לעסוק במשמעות של השם ובכל שאר הדברים שנכרכים אסוציאטיבית ורעיונית ל 'יצחק'.
בדברי האוצרת בקטלוג שהופק לאירוע אני כותבת "יצחק – צירוף של אותיות – יוצר מילה, יוצר מושג, יוצר שם. ארבעה סימנים ויזואליים.... סימנים שיש להם מובן, משמעות ותוכן. יחד הם יצחק והם מוכרים לנו למן יצחק הראשון המקראי, דרך ועד כל יצחק אחר, כולל המקור לשמו – הצחוק. זרקנו 'יצחק' לכל עבר, התכוונו להכל ולא התכוונו לכלום.....יצחק קיבל כנפיים. אמנים יוצרים מתחומי אמנות שונים חברו יחדיו ליצחק. כולם יחד וכל אחד לחוד. כל אחד פרש את כנפי הדמיון שלו, צלל למאגר היצירה האישי, דלה זיכרון מחשבה, אינפורמציה, צורה, תוכן והלביש את 'יצחק' שלו בדרך האישית היוצרת שלו....." (לקריאת המשך הטקסט הנ"ל לחץ על התמונה)


 

איך זה פעל וכיצד זה התנהל?
 
גליל מערבי יחד עם 13 הקהילות השותפות ממערב התיכון של ארה"ב ומוסדות שונים בתחומי התרבות, חינוך, ואמנות היו שותפים לפרויקט. פרויקט זה ענה על המטרות ועל הקריטריונים של השותפות. שהם שיתוף פעולה, תרומה הדדית, יצירת קשרים מקצועיים, תרבותיים, חברתיים וכלכליים שתרמו והיפרו את כל העוסקים בדבר ובעיקר שמרו על החוט המקשר בין קהילות יהודיות בארץ ובעולם.
לצורך הקמת הפרויקט נסעתי מספר פעמים לקהילות בארה"ב, ערכתי ימי עיון, מפגשים וסימפוזיונים שבהם הצגנו את הפרויקט ואת הפוטנציאל האמנותי שטמון בו. גייסתי למטרת הכנס אמנים מתחום האמנות הפלאסטית, המוסיקה, המחול, התיאטרון והשירה. הנושא הוסבר ואף הודגם, נקבעו קריטריונים להשתתפות ואמנים התבקשו להגיש הצעות. לאחר שההצעות אושרו ניתן זמן של כשנה לעבוד על הפרויקט. במהלך שנת היצירה הופקו תוצרי ביניים וחילופי משלחות שכולם עסקו בדרך זו אחרת בנושא 'יצחק'.
לאחר שנה של עבודה ושל מפגשי זוטא, התקיים הכנס הבינלאומי שנערך במשך שבוע ימים ובו הוצגו הפרויקטים השונים – תערוכות, סדנאות, הרצאות, סיורים, מופעים ועוד.
לצפייה בסרט וידאו שהופק על ידי הסוכנות היהודית ושותפות 2000 לחץ כאן
 

מה בתוכנית?
 
פרויקטים שיתופיים של מסגרות שעסקו בחינוך ואמנות
 
ילדי הגן המוסיקלי בפרויקט "מפגש מוסיקלי ליד הבאר" – יצרו כלי מוסיקה מחומרים טבעיים בהשראת תקופת התנ"ך של יצחק אבינו

ילדי הגן המוסיקלי - כלי נגינה מקראיים - מנגנים ליצחק ליד הבאר    גן מוסיקלי - מנגנים ליצחק ליד הבאר    

האמנים רבקה טסלוף ומייקל בשאו יחד עם מורים מדייטון אוהיו ממכון  ה -  Muse Machine
פסל הבנוי משלוש מגדלים מלבניים העשויים פנלים מפיברגלס ומסמלים את מגדלי העיר העתיקה. על כל פסל עיצבו היוצרים 'אינטרפרטציות לרגעי שמחה וצחוק' – ציטוט, שיר, זיכרון או סיפור.

מגדלים של צחוק - דייטון אוהיו - Muse Machine

תלמידי בית ספר סולם צור ותלמידי בית ספר גלן-אוק בקנטון – במשך שנה למדו תלמידי ביה"ס התיכון סולם צור בגליל המערבי ותלמידי ביה"ס גלן-אוק בקנטון, אוהיו, קורס צילום משותף תחת הנושא "צחוק ואושר". שיתוף הפעולה התלמידים כלל חילופי צילומים בהנחיית המורים של כיתות אלה משני אברי האוקיינוס.

צחוק ואושר - צילום ושיתוף בין בתי ספר סולם צור וגן אוק בקנטון אוהיו   צחוק ואושר - פרוייקט צילום - בית ספר סולם צור ובית ספר גלן אוק בקנטון אוהיו  

בתי ספר בגליל מערבי יחד עם בתי ספר של ארבעה עשר קהילות מרכז ארה"ב – "אהל יצחק".
במתחם הקמפוס של מכללת הגליל המערבי הוקמו למעלה מעשרים קונסטרוקציות מאלומיניום במידה אחת זהה. כל בית ספר עבד מול בית ספר תאום בארה"ב ובו כל בית ספר קבע את אופיו ותוכנו של 'אוהל יצחק' שלו. 'אוהל יצחק' מתייחס למושג המופשט ופותח קשת רחבה של אינטרפרטציות. ביצירת 'אוהל יצחק' כל כתה הגדירה, מי ומה הוא 'יצחק' עבורה ועיצה את האוהל בהתאמה.

אוהל יצחק - שיתוף בין בתי ספר בארץ ובארה"ב    אוהל יצחק - שיתוף בין בתי ספר בישראל ובארה"ב     אהל יצחק - שיתוף בין בתי ספר ישראל וארה"ב  

אהל יצחק - שיתוף בין בתי ספר ישראל וארה"ב   אהל יצחק - שיתוף בין בתי ספר ישראל וארה"ב   אוהל יצחק - שיתוף בין בתי ספר ישראל וארה"ב   אוהל יצחק - שיתוף בין בתי ספר ישראל וארה"ב
 

יצחק בתיאטרון, במחול, במוסיקה ובשירה
 
מימיק – קבוצת תיאטרון יהודי – ערבי עכו- הפרויקט 'מחכים ליצחק'. קבוצת נערים יהודים וערבים מחכים להופיע בפני יצחק רבין. מטרות המופע להוראות חיים בדו-קיום. אך לפני המופע, המתחים מחריפים והקונפליקטים מתפרצים לכאוס. הבלבול והקומדיה מביאים את הדמויות חזרה ליעדם המקורי.

תיאטרון מימיק -  קבוצת תיאטרון יהודי - ערבי בעכו - "מחכים ליצחק"

מקהלת מטה אשר גליל מערבי – 'יצחק בשירה היהודית'.

מקהלת מטה אשר - יצחק בשירה היהודית

הנהריינים – חבורת זמר – 'יצחק רבין בזמר העברי'. במלאת עשר שנים להירצחו של ראש הממשלה רבין, הנהרייניים יצרו רטרוספקטיבה מוסיקלית לזכר מורשתו וחייו, דרך שירים שמסמלים את תרומתו לחברה הישראלית ומשקפים תחנות בחייו. התכנית הייתה בפורמט של שירה בציבור.



חבורת הזמר מטה אשר – 'ערב שכולו הומור' – ההפקה מתמקדת בהיבטים המצחיקים (מלשון יצחק) בחיים כפי שבאים לידי ביטוי בשירים ישראלים, יהודים וכלליים.


'הקולית' – חבורת זמן של חמשת בנות קיבוץ לוחמי הגטאות – "שני יצחק ועוד אחד". ההופעה שנקראה משירי יצחק כללה שירים משירי יצחק כצנלסון, איציק מאנגר ויצחק קלפטר.


המרכז לתיאטרון עכו – "לך לך" – שלוש נשים יוצרות, שלוש אוטוביוגרפיות מעוותות המבקשות תיקון. את ההשראה ליצירה הן שואבות מהסיפור מהקראי בפרשת 'לך לך'. במורכבות סגנונית של תנועה, קול ומוסיקה מתחבטות השחקניות, מטפסות, נופלות, נמתחות, מתוודות, משתנות, עושות את המיטב כדי להיות מי שהן ממילא.


         

זלטה רזדולינה – מלחינה כותבת ומבצעת – זלטה הלחינה את שירו של יצחק כצנלסון "הפואמה על העם היהודי שנהרג" , פואמה שנכתבה בתקופת השואה. הופיעה יחד עם החזן גדעון תדהר. הופעה זו משלבת את יצחק כצנלסון שכתב את הפואמה ואת רעיון העקדה שעולה דרך רקוויאם השואה.


סטודיו למחול באולפן מטה אשר – כוריאוגרפית אילנה כליף- היצירה "אל תשלח ידך אל הנער". המחול בנוי מקטעים שבהם כל אחד משקף בנפרד, את ההיבטים השונים של ההקרבה, כשהם משתלבים ומתפתחים בהרמוניה לקראת הקתרזיס הסופי.

 
           
אליעזר אליהו ולהקת "שירת האל" – התוודעות חסידית שבמרכזה מוצגת דמותו של האר"י הקדוש רבי יצחק לוריא. האירוע מייצר התעוררות חסידית במסע רב חושי בו הקהל לוקח חלק פעיל במדיטציה, בבקשה אישית, בשירה בצוותא, במחיאות כפיים, בשמיעת תקיעות שופר כול זאת כשהוא מוקף בניגון חם ועתיק של העולם היהודי החסידי.

 
מיצגים
 
יפעת בר לב – בשיתוף עם סטודנטים של החוג לאמנות במכללת הגליל המערבי – העבודה עוסקת בחיפוש אחר דמותו של יצחק ומכילה התייחסות לעכו, לעיר שבה שני עמים, יהודים וערבים, מתגוררים יחד. הביצוע מציין את הולדתו מחדש של יצחק ומתקיים בין חומות העיר העתיקה.




קט אפל סמית' – קנטון אוהיו – 'שבילים של מילים' – פרויקט כוריאוגרפיה משותף עם אולפן למחול מטה אשר. כוריאוגרפיה בהשראת דבריו של יצחק רבין בעת קבלת פרס נובל לשלום.

 

אמנות פלאסטית ( עבודות נבחרות)
 
חנה ניר קמגושנאי – אמנית – מכללת גליל מערבי – "הוא יצחק, הוא יזעק, יצחק- יזעק "
הדואליות והסתירות בסיפור המקראי מוגדלות בהקשר של המציאות היומיומית ועומדות במוקד יצירתי. צחוקה של שרה, הבכי או הפחד של יצחק, הצחוק של יצחק כשניצל, הבכי של יצחק כשלא ניצל, צחוק המנצח, בכי המפסידים.... לכן מעגל הבכי והצחוק של יצחק-יזעק ממשיך"

      

ענת מסד – אמנית – מכללת גליל מערבי – "מפקד האש" מפקד האש בדומה לעקידה, הוא טקס אשר מקדש דבקות באמונה דרך ההקרבה, ההצתה, הבעירה. באם במיתוס העקידה מדובר על קורבן בגוף, בבשר, אשר עומד עבור האידיאה והאמונה באידיאה, הרי שכאן במפקד האש, זהו קורבן מטפורי בו כמו מוצתות האידיאות ונצרבת האמונה בהן".



ז'אק ז'אנו – אמן – גליל מערבי – 'לך, לך'


       

אהובה חזן – אמנית – גליל מערבי "קערת שמים"




עדנה פישר – אמנית – מכללת גליל מערבי – "והחמלה"
נורית צדרבוים – אמנית – מכללת גליל מערבי – אוהל שרה: "לעת בלותי הייתה לי עדנה". "עדנתה של שרה מסמלת את האנרגיה של החיים, את כוחה של הלידה, כוחה של יצירה חדשה, התחדשות תוך התבוננות עצמית.... שרה מתבוננת בעצמה ואני מתבוננת בה דרך ראי ההיסטוריה, ראי המיתוס והסמלים. באותו זמן אני מתבוננת בעצמי דרך מראה ומציירת דיוקנאות עצמיים.... אוהל שרה נותן את האווירה של הנשים הנצחיות, האמא, מקדש הנפש הטרנסצנדנטלית".



קארל גאובץ' – סן אנטוניו, טקסס – "שמלה לשרה" . שמלה לשרה עשויה משי אורגנזה שברירי כדי לרמז על שבריריות גילה. הצבעים הם ברונזה (שכן שרה חיה בתקופת הברונזה) ואדום, המייצג את דם הלידה, דם האייל שהועלה לעולה במקום יצחק, ומיץ הרימון עתיר הגרעינים.



אן אדמס – סן אנטוניו, טקסס – "למה אתה מחכה". "בחרתי ליצור יצירה על שרה ומה היא הרגישה בוודאי במשך שנים רבות כאישה עקרה שרצתה יותר מכל לרצות את בעלה וללדת ילד. שנות העקרות הממושכות שגרמו עצב, תסכול ואכזבה הן נושא היצירה."



דומיניקה סנשז ו'ף קהוט – קנטון אוהיו – "יצחק רבין ו'הגולם': אמת ומוות"



עבודות נוספות ניתן לראות בקליף וידאו המצורף כאן למטה
 

מדברי השותפים לפרויקט
 
דימון רוז – מהל שותפויות גליל מערבי הסוכנות היהודית לארץ ישראל –
"... דרך 'יצחק' בנינו מודל עבודה המתפשט לתחומי עניין רבים ונגע בלב השותפים הוותיקים והחדשים, יהודים ולא יהודים. יצירות האמנות נגעו בסיפורו של יצחק בדרכים שונות ורבות ויצרו דיאלוג בין האמנים והצופים בנושאים הקשורים לזהות היהודית....צוות הפרויקט היה מרשים ביותר ביכולתו לקשר בין כוחות המשימה השונים בתוך השותפות... הפרויקט מייצג פריצת דרך חדשה ביחסים בין ישראלים לחברים בקהילות היהודיות בשותפות שלה..."

ברכה צוריאל – מנהלת קהילות מרכז ארה"ב, בישראל –
".... יצחק הוא היוזמה הראשונה אי פעם לגיוס משתתפים חדשים בקהילות ובגליל המערבי על מנת ליצור מעורבויות בקשרים בתוך הקהילה היהודית ומחוצה לה בארה"ב ובישראל. זהו תהליך הם התחלה, שיא בממדים שלא נראו כמותם...והמשך שעדיין אינו ידוע. זהו דגם של אמנים יוצרים יהודים ולא יהודים, המפתחים קשרים עם ישראל ובמיוחד מרחיבים את הקשרים בין הקהילות במרכז ארה"ב והגליל המערבי.."

נורית צדרבוים – אוצרת ויו"ר צוות האמנות מהצד הישראלי גליל מערבי –
"...בפרויקט יצירה חווייתי, רב תחומי בין לאומי, חרטה על דגלה הסוכנות היהודית באמצעות שותפות 2000 לחבר בין אנשים, ליצור מכנה משותף רחב ועמוק ולגרום לאנשים שונים ממקומות שונים לעבוד יחד ולחוד למען מטרה משותפת. המטרה היא העשייה, הקשר, המפגש, האינטראקציה. הטריגר הוא הפרויקט והנושא הוא 'יצחק'.... תוצרים שמוצגים יחד, במתחם אחד, במקום אחד מעידים על תהליך. הם מעידים על תחילתו של תהליך ארוך, הם עושים אתנחתא במקום בו הם חברו יחדיו לתצוגה , והם יכולים להמשיך במסע הזה, להרחיב כנפיים ולהגיע עוד הרבה יותר רחוק.... ויצחק מי שיצחק אחרון"

ד"ר ריני סטנלי – יו"ר הפרויקט יצחק מהצד האמריקאי, דאלאס טקסס - 
"פרויקט יצחק הוא גשר שאיפשר לנו להתכנס יחד עם חברינו בגליל המערבי, סביב נושא ששימש השראה לאמנים המשתתפים, כדי ליצור פרשנויות חזרות ומרתקות על ההיבטים השונים של המשמעות של יצחק.... גשר שאינו מגשר רקע רק על פערים גיאוגרפיים, אתניים, דתיים, פוליטיים ופערים הקשורים לדעות קדומות, אלא מגשר גם על פערים הקשורים לגיל, מגדר, העדפות מגדריות, שפה מגבלות גופניות ופסיכולוגיות. גשר שחדש את הקשר שלנו עם ישראל, שיאפשר לנו להביא את יצחק אתנו בחזרה לדאלאס, לנדוד בקהילות אחרות בארה"ב וברחבי העולם, ולחזור לישראל."

מרסי גיל-קינסט – יו"ר פרויקט יצחק מהצד האמריקאי, קנטון אוהיו –
"....שיחת טלפון אחת עשויה לשנות את חייך.... אחד היעדים המקוריים של הפרויקט היה להביא אלמנטים ממפגש האמנות בגליל המערבי, לקהילות המשתתפות בארה"ב. ולפיכך, בנובמבר 2005 'יצחק' הגיע לקנטון. אמנות מישראל, דאלאס, סאן אנטוניו, דייטון ואומהה הוצגה לצד עבודות אמנות של אמנים מקומיים במוזיאון האומנות של קנטון...... ברגע ש'יצחק' נוגע בך הוא לא עוזב אותך יותר לעולם. רוחו של פרויקט זה ושל השותפות מלווה מורים בשובם לבתי הספר מהם באו, אמנים בדרכם לסטודיו שלהם ולקשריהם העסקיים, ואת כל המשתתפים שחוזרים לקהילותיהם. הקשרים והנסיון שרכשו כל המעורבים בפרויקט זה ישפיעו על כולנו בשארית ימי חיינו..."  

 

  • Share

האתר נבנה על ידי שיווק יצירתי - ניהול ושיווק אתרי אינטרנט
כל הזכויות שמורות  © 2010

[Jump to Top] [Jump to Main Content]