[Skip Header and Navigation] [Jump to Main Content]

תפריט ראשי

  • Home page
    • חדשות האתר
  • site map
  • About
    • Curriculum Vitae
  • Exhibitions
    • Sarah's Tent – "Pleasure in the Late" - 2005
    • אוסף עבודות מתוך תערוכות קבוצתיות
    • ''The Valley – Wadi Salib''
    • קו אדום , קו ירוק - 1994
    • Draw to Close - 1994
    • "....וכפיה תמכו פלך...."
    • אבן מה עשו הבונים - 1996
    • אבן על בד - 1998
    • בחפץ עשתה כפיה - 1992
    • כן, לא, שחור, לבן - 1990
    • כתב תפר - רטרוספקטיבה אמצע הדרך - 2017
      • כתב תפר - אירועים בתערוכה
      • כתב תפר - תמונות בתערוכה
    • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
    • סביבתי ואני - 1987
    • סביבתי ואני 2011 - פסטיבל מה שלומי על הגבול
    • פסטביל החג של החגים - בוואדי ניסנאס בחיפה
      • הפרש הכחול - 1988
      • כלה (קאלה) מתכלה - 2001
      • לפתוח בית - 1999
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי - 2000
      • מראות בוואדי - 1996
      • מראות ומאורות - 1997
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית - 1998
    • שאון של חול מתקתק בשקט
    • שפת הגוף - תערוכה במרחב הוירטואלי
    • תוסס בגוון ספרדי - יקב ראשל"צ - 1994
  • אוסף עבודות
    • דיוקן ואגם - ספר אובייקט - 2003 - 2010
    • דמויות - שפת הגוף
    • טבע דומם בסטודיו
    • לבן על לבן
    • פסל וקול תמונה
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010 -2011
    • רישומים - אוסף
    • שורשים
    • תחריט - אוסף
  • גלריית אמנות
    • ".... וכפיה תמכו פלך...." - תצוגה בגלריה
    • "אהל שרה - לעת בלותי הייתה לי עדנה" - 2005
    • דיוקן עצמי - 2004 - 2006
      • ספר אובייקט - משירת האגם הגווע - דיוקן ואגם
    • דמויות - מתוך אוסף עבודות
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה - חוף דדו 1996
    • השורש - מתוך אוסף עבודות
    • טבע דומם - מתוך אוסף עבודות
    • מיצב - תחילת נעילה
    • ספר אובייקט - תחילת נעילה
    • פסטיבל החג של החגים בוואדי ניס נאס
      • הפרש הכחול
      • כלה(קאלה) מתכלה
      • לפתוח בית
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי
      • מראות בוואדי - 1
      • מראות בוואדי - 2
      • מראות ומאורות
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית
    • פסל וקול תמונה - מתוך אוסף עבודות
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010
    • תערוכות יחיד
      • אבן מה עשו הבונים - 1996
      • אבן על בד - 1998
      • בחפץ עשתה כפיה - 1992
      • כן,לא, שחור, לבן - 1990
      • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
      • סביבתי ואני - 1987
  • גלריית צילום
    • התערוכה 'סביבתי ואני' - המסע והסביבה החדשה
  • גלריית וידאו
    • Draw to Close - 1994
    • אהל שרה - 2006
    • הים מצייר לי - 1995
    • המיצב - תחילת נעילה
    • זיכרונות ילדות - שיר וציור
    • כלה (קאלה) מתכלה
    • מיצר - מיצב מצוייר
    • מראות בוואדי - 1996
    • סדנת ציור דיוקן עצמי
    • סוגרים בית - פותחים חלון
    • פסל וקול תמונע
  • Research and Articles
    • Self - Portait paintings - out of the research
    • ספר אובייקט - אדם ואגם מתוך המחקר
    • ציטוט קטעים מתוך המחקר
    • תקציר תיאורי מקרה ומחקר
    • תקצירי כנסים
  • מאמרים - קישורים וכותרות
  • מאמרים
    • "את לא מעתיקה את הטבע, את יוצרת טבע חדש" - ר' בסדנא לדיוקן עצמי
    • "בחפץ עשתה כפיה" - תערוכה
    • "בציירו את עצמו הוא מעניק לעצמו צורה" - הזעקה למשמעות
    • "הזמן הוא נהר ללא גדות" - על נהר, זמן, שעון ועל טקסטים משוחחים
    • "הייתי רוצה שחיי יהיו יצירת אמנות" - יצירת הדיוקן של ה'עצמי' במחקר פרשני מבוסס אמנות
    • "הים מצייר לי" - אמנים מציירים בים
    • "קיים רק מסע אחד פנימה: אל תוך עצמך"
    • "ראי, ראי, הגד נא לי"
    • "שלהי דקייטא קשיא מקייטא" - סוף הקיץ קשה מן הקיץ
    • "תשלים את דמותך" , תשלים עמה - צייר את דיוקן ה 'עצמי' שלך
    • אם ברצונך לפענח את פני השקטים עליך לחפש....לגלות - על ציורי דיוקן עצמי של אסתר ויתקון
    • דיוקן עצמי: מחקר- עצמי ביצירת טקסט ויזואלי ופיענוחו ב 'שרשרת ההתבוננויות'
    • האשה באמנות בינתחומית - הזמנה והצצה
    • הקנקן ומה שיש בו - תסתכל/ האם צריך לשים גבולות לאמנות
    • מ "כן, לא, שחור, לבן" ועד "תחילת נעילה" - גלגולה של תערוכה
    • מה בין יונה הנביא ובין היונה של נוח - עיונים בסיפור יונה במעי הדג בגישה יונגיאנית
    • מה שעומד בין זמן לדיוקן
    • סדנא לדיוקן עצמי - כיצד? מהו התוצר? איזה הקשרים נוספים? - אתם שואלים אני עונה - חלק III
    • סדנא לדיוקן עצמי - למי? למה? איך? איפה? - אתם שואלים אני עונה - חלק I
    • סדנא לדיוקן עצמי - מדוע ציור? מדוע ציור דיוקן עצמי? איך? - אתם שואלים אני עונה - חלק II
    • צייר למופ"ת - החלל העמוק של טד בר
    • ציירים למופ"ת - סדנת דיוקן עצמי
  • Art and Education
    • "מוזיאונית" - ערכות למידה
    • אמנות וקהילה
    • המרכז הבינתחומי ללימודי אמנות - במכללת גליל מערבי
    • ישיבה תיכונית לאמנויות ומדעים - קריית אתא
    • סדנא בינתחומית - "הכתם הצהוב"
    • תכניות,פרוייקטים, ימי עיון
  • Projects
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה
    • חיפה - ישן עם חדש - חוצות יוצרים
    • כנס יצחק - מפגש יצירה בינלאומי - שותפות 2000 גליל מערבי
    • ספורט-ארט - פרוייקט מכביה באומהה
    • ציור קיר- היכל התרבות בנהרייה
    • קיר ברק
    • ילדי גן עדן - דייטון אוהיו וגליל מערבי
  • כתבו עליי
    • ספר אורחים
  • סדנא לדיוקן עצמי
    • דיוקן עצמי - רשימת מאמרים
    • תיאורי מקרה
      • הדיוקן של רינה
      • המקרה של נועה
      • המקרה של רותי
      • המקרה של שירה
      • תיאורי מקרה בסדנא קבוצתית 1
    • סרטונים - הסברים והדגמות - אתם שואלים אני עונה
    • סרטונים - הסברים והדגמות חיות.
    • תכנית סדנאות, סמינרים והרצאות
    • תערוכת ציורי דיוקן עצמי - משתתפי הסדנא
  • סטודיו נורית - ארט
    • אירועים
  • שירה
    • ארטפואטיקה - שיח בין שיר וציור
      • שיר וציור מהדהדים זה לזה
    • זמן שירה - קוראת שירה
    • שאון של חול מתקתק בשקט
  • 'בלוגיסטיקה ' - הבלוג שלי
  • צור קשר
  • אוצרת - יוצרת
    • בראשית בר[א]קוד
    • התערוכה: דיוקן - שלי, שלך - והשתקפויות
    • מלון אורחים - פני אדם
    • סלסלה - ותרוממך תכבדך כי תחבקנה - סיגל מאור
    • צפופים לרווחה
  • ארכיון - אלבומים לפי נושאים

Languages

  • English English
  • עברית עברית
Home

סביבתי ואני - 1987

 


ה ת ע ר ו כ ה :    " ס ב י ב ת י   ו א נ י "

 

בית האמנים על שם שאגאל - חיפה (1987)

 

 

 

 מתוך תערוכת יחיד 'סביבתי ואני' - 1987 - נורית צדרבוים

 לכניסה לסיור בגלריה לחץ על התמונה

 

בתערוכה זו – תערוכת יחיד ראשונה - אני עוסקת לראשונה בחקר הדיוקן של העצמי, שנים רבות לפני שהפכתי נושא הזה לעבודת מחקר מוצהרת ומכוונת. באמצעות ציור, חומרים, אנשים וסביבה אני בודקת וחוקרת את עצמי. הסביבה שלי הם האנשים הקרובים ביותר שמקיפים אותי שזו משפחתי הגרעינית, דמותי שלי משמשת לי מודל זמין בסטודיו, והחומרים הם החומרים היומיומיים הפשוטים שבהם אני מוקפת. כל חומר שמצוי בסביבתי – קרשים, חבלים, בגדים, חוטים, חול, רשת ושברי מראה ועוד. אני בודקת את עצמי בתוך סביבה ואת הסביבה בתוכי כאשה, כאמנית וכבעלת משפחה. 'סביבתי ואני ' זו תחילת הדרך שבה אני סוללת לי בתוך סביבתי את מה שנקרא "חדר משלך", כלומר מרחב אישי במרחב הכללי.
 
 
להגדלה לחץ על התמונות
 
ציורי דיוקן עצמי
 
 
 
דיוקן עצמי 87 - אובייקט ספר - מתוך התערוכה סביבתי ואני - נורית צדרבוים    דיוקן עצמי 87 - אסמבלאג' - מתוך סביבתי ואני - נורית צדרבוים    דיוקן עצמי כחול - 87 - קואלז' - מתוך סביבתי ואני - נורית צדרבוים    דיוקן עצמי ברשת - 87 - אסמבלאז' - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים
 
 
דיוקן עצמי במסגרת - 87 - אסמבלאז'- מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים    דיוקן עצמי - 87 - קואלז' וטכניקה מעורבת - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים     דיוקן עצמי - 87 - טכניקה מעורבת וחומרים - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים    דיוקן עצמי ומראה שבורה - 87 - אסמבלאז' ואקריליק על קרטון - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים
 
 
דיוקן עצמי 87 - אקריליק על נייר - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים    דיוקן עצמי 87 - אקריליק על נייר - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים    דיקן עצמי צוחק 87 - אקריליק על נייר וקולאג' - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים    דיוקן עצמי 87 - פרצוף במראה - טכניקה מעורבת גירים וצבע - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים
 
 
דיוקן עצמי וצל - 87 - רישום ואסמבלאז' - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים    דיוקן עצמי בריבוי 87 - רישום והדבקה על עץ - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים    דיוקן עצמי - 87 - פרט מאוביקט ספר - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים    דיוקן עצמי - 87 - רישום וגירים - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים
 
 
דיוקן עצמי - 87 - גירים על נייר אריזה - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים     דיוקן עצמי -87 - גואש על דיקט - מתוך 'סביבתי ואני' - נורית צדרבוים          דיוקן עצמי מראה - 87 - אסמבלאז' וצבע תעשייתי
 
 
ציורי דמויות מסביבתי הקרובה  
 
 
 
חלי ישנה - אסמלאז' וצבע תעשייתי     חלי ישנה - טכניקה מעורבת     כולם במסגרת - אובייקט 
 
 
חפצים
 
 
 
בבית - אסמבלאז' ושמן על עץ - אובייקט     על השולחן - צבע תעשייתי וחומרים - אובייקט
 
לצפייה בגלריה לחץ כאן
 
לקריאת דברים שנכתבו על התערוכה לחץ על 'כתבו עלי' 
 
לקריאת תגובות אורחים ומבקרים על התערוכה לחץ על 'ספר אורחים'
 
 
 
                                                                 

'סביבתי ואני' -  בשנת 2011

 

לימים תערוכה זו זכתה לסוג של התעוררות, עברה מסע התאווררות, עמדה במוקד דיון ושיח ציבורי ותרבותי, יצאה למסע חדש ואחר.

את מה שקרה לתערוכה זו ניתן לקרוא ברשימות הבאות שפורסמו ברשימות ובבלוגים שונים באתרי ובאתרים אחרים

 

ואלה הן הרשימות שעוסקות בתערוכה 'סביבתי ואני' ובאירועים הקשורים אליה – בשנת 2011

 

 

  • כיצד היא עומדת להתעורר מחדש אחרי שלושים שנה ומהן התוכניות לגביה ניתן לקרוא ב - "מה שלומי על הגבול – ביער ביער" שהתפרסמה ב'וורדפרס'

 

  • במקביל רשימה דומה וקצת אחרת שהתפרסמה ב 'דוגרינט' 'האש מפצחת תמונות בדממה' - ושם ניתן למצוא דיון רחב שמתקיים דרך התגובות שהגיעו.

 

  • את התגובות של הקוראים המתעניינים ניתן לקרוא ב – "אין מצב שאת שורפת ציורים – כתב לי ר'" .

 

  • גם ברשימה שבה א' תוהה ושואלת אותי "מה הרעיון?.... זה כמו לשרוף משהו מעצמך" – אני מסבירה מה הרעיון שעומד מלפני ומאחורי מיצג זה.

 

  • את האופן שבו אני מסכמת מסבירה ומתארת, לא כדרך התנצלות והתגוננות, אלא כדרך דיון ניתן לקרוא ברשימתי "השריפה כבר פרצה – והתמונות שיהיו ביער" . שם אני גם מציגה לראשונה את העבודות שאני מייעדת לשריפה.      

 

  • ניתן לראותן בסרטון המצורף כאן

 

 

 

 

  • חברי הטובים אינם מוותרים, מוחים, ומביאים סימוכין לדעותיהם. מכאן מתפתח דיון למדני ובו אני למדה משהו דרך מסר שנשלח אלי מתוך ספר ירמיהו הנביא, והמקוננות ורושמת את רשימתי "וקראו למקוננות ותבאנה... ואל החכמות – המסר שנשלח אלי".

 

  • אך בזה לא די. עלי להתמודד בדיונים למדנים עם אנשי דעת וספר. כאלה שחושבים ששרפה ביער היא שם נרדף למוות, שואה, אכזריות וואנדליזים וכאן באה רשימתי 'על שריפה, עקידה, המאכלת והאש המאכלת' שאותה הפניתי במיוחד לדודו פלמה שהביע התנגדות עזה לפרוייקט זה.

 

  • לבסוף אני מסכמת את זה, ופונה לכולם, אפילו על מנת להרגיע וזאת ברשימתי " שרפות הן הדבר הכי טוב עבור יערות".

 

  • לחברתי המשכילה ששולחת אלי בתור רמז עבה ביותר את שירה של זלדה 'שני יסודות' אני עונה ברשימתי "השלהבת לא תבין, השלהבת לא תאמין"

 

  • לקראת הפסטיבל אני מוציאה עוד מסר אחד חשוב "ניצחונה הוא כליונה – הם נבהלו וביקשו הסבר".

 

ובינתיים אני מובילה את התערוכה לסביבה החדשה שלה ומוציאה אותה ל 'מסע העמסה: תערוכה נודדת ותערוכה נולדת'

 

  • צפה בסרטון

 

 

                                                                             

 

 

  • ולבסוף כשמגיע יום הפסטיבל שבו אמורה להתקיים התערוכה, מתקיימת עוד תצוגת בינים. התערוכה 'סביבתי ואני' מוצאת עצמה בסביבה אחרת ואני שואלת  ואומרת 'סביבתי - כבר לא בסביבתי

 

צפה בסרטון שמציג את 'התערוכה על הגדר'

 

                                                              

 

  • ואז אני כותבת 'בשעת האפס התאפסתי... העשן התפוגג"

 

 

             

©כל הזכויות שמורות לנורית צדרבוים 
 

 

 

  • Share

האתר נבנה על ידי שיווק יצירתי - ניהול ושיווק אתרי אינטרנט
כל הזכויות שמורות  © 2010

[Jump to Top] [Jump to Main Content]