[Skip Header and Navigation] [Jump to Main Content]

תפריט ראשי

  • Home page
    • חדשות האתר
  • site map
  • About
    • Curriculum Vitae
  • Exhibitions
    • Sarah's Tent – "Pleasure in the Late" - 2005
    • אוסף עבודות מתוך תערוכות קבוצתיות
    • ''The Valley – Wadi Salib''
    • קו אדום , קו ירוק - 1994
    • Draw to Close - 1994
    • "....וכפיה תמכו פלך...."
    • אבן מה עשו הבונים - 1996
    • אבן על בד - 1998
    • בחפץ עשתה כפיה - 1992
    • כן, לא, שחור, לבן - 1990
    • כתב תפר - רטרוספקטיבה אמצע הדרך - 2017
      • כתב תפר - אירועים בתערוכה
      • כתב תפר - תמונות בתערוכה
    • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
    • סביבתי ואני - 1987
    • סביבתי ואני 2011 - פסטיבל מה שלומי על הגבול
    • פסטביל החג של החגים - בוואדי ניסנאס בחיפה
      • הפרש הכחול - 1988
      • כלה (קאלה) מתכלה - 2001
      • לפתוח בית - 1999
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי - 2000
      • מראות בוואדי - 1996
      • מראות ומאורות - 1997
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית - 1998
    • שאון של חול מתקתק בשקט
    • שפת הגוף - תערוכה במרחב הוירטואלי
    • תוסס בגוון ספרדי - יקב ראשל"צ - 1994
  • אוסף עבודות
    • דיוקן ואגם - ספר אובייקט - 2003 - 2010
    • דמויות - שפת הגוף
    • טבע דומם בסטודיו
    • לבן על לבן
    • פסל וקול תמונה
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010 -2011
    • רישומים - אוסף
    • שורשים
    • תחריט - אוסף
  • גלריית אמנות
    • ".... וכפיה תמכו פלך...." - תצוגה בגלריה
    • "אהל שרה - לעת בלותי הייתה לי עדנה" - 2005
    • דיוקן עצמי - 2004 - 2006
      • ספר אובייקט - משירת האגם הגווע - דיוקן ואגם
    • דמויות - מתוך אוסף עבודות
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה - חוף דדו 1996
    • השורש - מתוך אוסף עבודות
    • טבע דומם - מתוך אוסף עבודות
    • מיצב - תחילת נעילה
    • ספר אובייקט - תחילת נעילה
    • פסטיבל החג של החגים בוואדי ניס נאס
      • הפרש הכחול
      • כלה(קאלה) מתכלה
      • לפתוח בית
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי
      • מראות בוואדי - 1
      • מראות בוואדי - 2
      • מראות ומאורות
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית
    • פסל וקול תמונה - מתוך אוסף עבודות
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010
    • תערוכות יחיד
      • אבן מה עשו הבונים - 1996
      • אבן על בד - 1998
      • בחפץ עשתה כפיה - 1992
      • כן,לא, שחור, לבן - 1990
      • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
      • סביבתי ואני - 1987
  • גלריית צילום
    • התערוכה 'סביבתי ואני' - המסע והסביבה החדשה
  • גלריית וידאו
    • Draw to Close - 1994
    • אהל שרה - 2006
    • הים מצייר לי - 1995
    • המיצב - תחילת נעילה
    • זיכרונות ילדות - שיר וציור
    • כלה (קאלה) מתכלה
    • מיצר - מיצב מצוייר
    • מראות בוואדי - 1996
    • סדנת ציור דיוקן עצמי
    • סוגרים בית - פותחים חלון
    • פסל וקול תמונע
  • Research and Articles
    • Self - Portait paintings - out of the research
    • ספר אובייקט - אדם ואגם מתוך המחקר
    • ציטוט קטעים מתוך המחקר
    • תקציר תיאורי מקרה ומחקר
    • תקצירי כנסים
  • מאמרים - קישורים וכותרות
  • מאמרים
    • "את לא מעתיקה את הטבע, את יוצרת טבע חדש" - ר' בסדנא לדיוקן עצמי
    • "בחפץ עשתה כפיה" - תערוכה
    • "בציירו את עצמו הוא מעניק לעצמו צורה" - הזעקה למשמעות
    • "הזמן הוא נהר ללא גדות" - על נהר, זמן, שעון ועל טקסטים משוחחים
    • "הייתי רוצה שחיי יהיו יצירת אמנות" - יצירת הדיוקן של ה'עצמי' במחקר פרשני מבוסס אמנות
    • "הים מצייר לי" - אמנים מציירים בים
    • "קיים רק מסע אחד פנימה: אל תוך עצמך"
    • "ראי, ראי, הגד נא לי"
    • "שלהי דקייטא קשיא מקייטא" - סוף הקיץ קשה מן הקיץ
    • "תשלים את דמותך" , תשלים עמה - צייר את דיוקן ה 'עצמי' שלך
    • אם ברצונך לפענח את פני השקטים עליך לחפש....לגלות - על ציורי דיוקן עצמי של אסתר ויתקון
    • דיוקן עצמי: מחקר- עצמי ביצירת טקסט ויזואלי ופיענוחו ב 'שרשרת ההתבוננויות'
    • האשה באמנות בינתחומית - הזמנה והצצה
    • הקנקן ומה שיש בו - תסתכל/ האם צריך לשים גבולות לאמנות
    • מ "כן, לא, שחור, לבן" ועד "תחילת נעילה" - גלגולה של תערוכה
    • מה בין יונה הנביא ובין היונה של נוח - עיונים בסיפור יונה במעי הדג בגישה יונגיאנית
    • מה שעומד בין זמן לדיוקן
    • סדנא לדיוקן עצמי - כיצד? מהו התוצר? איזה הקשרים נוספים? - אתם שואלים אני עונה - חלק III
    • סדנא לדיוקן עצמי - למי? למה? איך? איפה? - אתם שואלים אני עונה - חלק I
    • סדנא לדיוקן עצמי - מדוע ציור? מדוע ציור דיוקן עצמי? איך? - אתם שואלים אני עונה - חלק II
    • צייר למופ"ת - החלל העמוק של טד בר
    • ציירים למופ"ת - סדנת דיוקן עצמי
  • Art and Education
    • "מוזיאונית" - ערכות למידה
    • אמנות וקהילה
    • המרכז הבינתחומי ללימודי אמנות - במכללת גליל מערבי
    • ישיבה תיכונית לאמנויות ומדעים - קריית אתא
    • סדנא בינתחומית - "הכתם הצהוב"
    • תכניות,פרוייקטים, ימי עיון
  • Projects
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה
    • חיפה - ישן עם חדש - חוצות יוצרים
    • כנס יצחק - מפגש יצירה בינלאומי - שותפות 2000 גליל מערבי
    • ספורט-ארט - פרוייקט מכביה באומהה
    • ציור קיר- היכל התרבות בנהרייה
    • קיר ברק
    • ילדי גן עדן - דייטון אוהיו וגליל מערבי
  • כתבו עליי
    • ספר אורחים
  • סדנא לדיוקן עצמי
    • דיוקן עצמי - רשימת מאמרים
    • תיאורי מקרה
      • הדיוקן של רינה
      • המקרה של נועה
      • המקרה של רותי
      • המקרה של שירה
      • תיאורי מקרה בסדנא קבוצתית 1
    • סרטונים - הסברים והדגמות - אתם שואלים אני עונה
    • סרטונים - הסברים והדגמות חיות.
    • תכנית סדנאות, סמינרים והרצאות
    • תערוכת ציורי דיוקן עצמי - משתתפי הסדנא
  • סטודיו נורית - ארט
    • אירועים
  • שירה
    • ארטפואטיקה - שיח בין שיר וציור
      • שיר וציור מהדהדים זה לזה
    • זמן שירה - קוראת שירה
    • שאון של חול מתקתק בשקט
  • 'בלוגיסטיקה ' - הבלוג שלי
  • צור קשר
  • אוצרת - יוצרת
    • בראשית בר[א]קוד
    • התערוכה: דיוקן - שלי, שלך - והשתקפויות
    • מלון אורחים - פני אדם
    • סלסלה - ותרוממך תכבדך כי תחבקנה - סיגל מאור
    • צפופים לרווחה
  • ארכיון - אלבומים לפי נושאים

Languages

  • English English
  • עברית עברית
Home

תיאורי מקרה מקרה בסדנא קבוצתית 1

 

תיאורי מקרה בסדנא קבוצתית

 

1

                                                   

 

 

משתתפי הסדנא הגיעו לסדנא זו על מנת לעבור חוויה של התבוננות עצמית המשלבת בעבודת רכישת כלים מיומנות וידע באמנות וביצירה. בסדנא זו המיקוד הוא בציור דיוקן עצמי מול מראה. במהלך הסדנא המשתתפים שהיו בעלי תחומי עניין רבים, שונים ומגוונים ובגילאים שונים, נחשפו למושגים שהיו חדשים עבור חלקם מתחום האמנות, היצירה בכלל וציור דיוקן עצמי בפרט. בעקבות ההדרכה וההנחיות במהלך הסדנא, המשתתפים פתחו יכולת להתבוננות עצמית, ולדרך ייחודית של שיח תוך אישי וגם בין אישי. במפגשים אלה שולבו יכולות אישיות תוך מתן ביטוי לחופש, יצירתיות ואינטואיטיביות יחד עם חשיבה מונחית ומובנית, הקשבה להנחיות ואיסוף מידע. שילוב זה נעשה על מנת לקבל כלים להקשבה לעצמי, תוך כדי התבוננות מרוכזת.
במהלך הסדנא הקבוצה גם ניהלה שיח אישי באמצעות כתיבה יוצרת, ודיון פתוח בין המשתתפים. הקבוצה פעלה בקשב, ביצירתיות, ברצינות יחד עם זאת גם עם פתיחות והומור.
 

לחץ על התמונות להגדלה

 

        

 

תוצרים מתוך הפעילות בסדנא

אין קשר ישיר בין השמות שמצויינים למטה ובין הדיוקנאות 

 

לחץ על התמונות להגדלה

              

 

מירב (שם בדוי) מנהלת דיאלוג עם הציור שלה , מתבוננת בו ומתכתבת אתו.   

"בחרתי לכתוב דווקא לך כי אתה מבטא את הלך רוחי באותו זמן. אתה מבטא כעס יחד עם שמירה על מסגרת.... שער מעט פזור ועדיין לא נורא. הרוב מונח במקומו. משדר רגשות של כעס אך עדיין בגדר המקובל עלי כצופה." 

מירב משנה תפקיד ועתה היא כותבת אליה עצמה בשם הציור/ הדיוקן

"שמחתי שהכעס והכאב נרגעו והשתמשת בצבעים רבים יותר מאשר בציורייך הקודמים. הפיזור על פני כל הדף העניק לי תחושה טובה. תחושה שהכול נמצא - יחד עם זאת לא בצורה המקובלת. מצפה להמשך מקורי ולא שגרתי. ציורך. יציר כפיך".

 

לחץ על התמונות להגדלה

               

 

מיכל (שם בדוי)  כותבת לציור שאותו היא מכנה בשם"בלוז למצב הרוח"

"שני אישונים ענקיים נבטו אלי מתוך מרחב צבעוני מלא בקווים עזים. האישונים נטולי צבע במרכזם אך הגלגלים אכן צבעוניים.....מבטם בוהה קדימה כשואלים, לאן אני הולכת? מתי אצא לדרך? עם מי? ולאיזו דרך?ואז, הגיעו קווים חומים עזים וכופפו את העיניים מטה. ולהדגשה נוספו משיכות עזות של כחול סגול ירוק וצהוב. כאילו להדגיש את רוצה לצאת אך פוחדת.הרקע שנבחר תואם ללבטים. אולי צהוב זוהר? הצהוב החל לכסות מרחב על גבי הדף...אך לא..... לא כדאי ירוק הוא מרגיע הוא צומח הוא מצמיח הוא יצמיח......צהוב וירוק כל כך פשוט כל כך מקובל הרי הם תמיד יחד, השמש והשדה.....לא אבחר בהם הצבעים היחידים ביצירה! וכך הגיע הסגול, דבר אחר, צבע מרכב ולא יסוד הוא אשר כיסה את הדף הנותר ובמשיכות עזות פרץ אל בין העיניים. שבר את השגרה, שבר את האיזון.ויצירת המקור, שהייתה העתק ההשתקפות במראה, טושטשה הוסתרה כאילו אומרת צאי מזה ותפרצי קדימה"

 

       

 

מאירה (שם בדוי) כותבת על ציור דיוקן של חברה בקבוצה כאשר נתבקשה "לדבר בשמו"

"אשה מהורהרת מסתכלת, חושבת על בעיות שעליה לפתור ועל האחריות המוטלת עליה. יש בה עצב. אני אוהבת את הצבעים...אני אוהבת את הציור, של מי הוא?

 

         

מאירה מתארת את העבודות בקבוצה באופן כללי

"קבוצה, פנים רבות לה. עיניים רבות מביטות, מחייכות, עצובות, צופות לעבר? לעתיד? עיניים חולמות, חומלות. מצבעוניות עזה עד שחור לבן מינימליסטי. מדיוק קפדני עד פריצה חופשית עזה וצבעונית. רבגווניות מתפרצת". 

לאחר מכן היא מדברת "בשם" העבודות בקבוצה.

"בהתחלה הייתי תוצאה של רצון להשתחרר יחד עם צמידות להנחיות של נורית. המוסיקה שברקע שיחררה אותי ויצאתי גלי וזורם. כך נראיתי בשיעור הראשון, צבעוני, שמח, קצת עצוב ומתמאץ להשתחרר. בהמשך אני עדיין צמד צורה ומתפרץ מהקונוונציות רק בצבע. הפנים שלי עצובות והצבעים שמחים. למה?

בשיעור הרביעי השתניתי, השתחררתי מהמסגרת הרגילה והתחלתי לרחף, אני מרגיש יותר חופשי, אך לא מספיק כי ביום האחרון יצאתי קצת כלוא בתוך הניסיון לפרוץ את המסגרת. אולי החופש הוא גם סוג של סורג או אילוץ? בעבודה אחרונה אני שוב קונווציונלי. סגרתי מעגל. אולי ננעלתי שוב".

 

                  

 

                 

 

                  

 

                  

 

                            

 

 

 



©כל הזכויות שמורות לנורית צדרבוים

  • Share

האתר נבנה על ידי שיווק יצירתי - ניהול ושיווק אתרי אינטרנט
כל הזכויות שמורות  © 2010

[Jump to Top] [Jump to Main Content]