[Skip Header and Navigation] [Jump to Main Content]

תפריט ראשי

  • דף הבית
    • חדשות האתר
  • מפת האתר
  • אודות
    • ביוגרפיה - במילים ותמונות
  • תערוכות
    • אהל שרה - לעת בלותי הייתה לי עדנה/ 2006
    • אוסף עבודות מתוך תערוכות קבוצתיות
    • הוואדי - וואדי סאליב
    • קו אדום , קו ירוק - 1994
    • תחילת נעילה - 1994, 2011
    • "....וכפיה תמכו פלך...."
    • אבן מה עשו הבונים - 1996
    • אבן על בד - 1998
    • בחפץ עשתה כפיה - 1992
    • כן, לא, שחור, לבן - 1990
    • כתב תפר - רטרוספקטיבה אמצע הדרך - 2017
      • כתב תפר - אירועים בתערוכה
      • כתב תפר - תמונות בתערוכה
    • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
    • סביבתי ואני - 1987
    • סביבתי ואני 2011 - פסטיבל מה שלומי על הגבול
    • פסטביל החג של החגים - בוואדי ניסנאס בחיפה
      • הפרש הכחול - 1988
      • כלה (קאלה) מתכלה - 2001
      • לפתוח בית - 1999
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי - 2000
      • מראות בוואדי - 1996
      • מראות ומאורות - 1997
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית - 1998
    • שאון של חול מתקתק בשקט
    • שפת הגוף - תערוכה במרחב הוירטואלי
    • תוסס בגוון ספרדי - יקב ראשל"צ - 1994
  • אוסף עבודות
    • דיוקן ואגם - ספר אובייקט - 2003 - 2010
    • דמויות - שפת הגוף
    • טבע דומם בסטודיו
    • לבן על לבן
    • פסל וקול תמונה
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010 -2011
    • רישומים - אוסף
    • שורשים
    • תחריט - אוסף
  • גלריית אמנות
    • ".... וכפיה תמכו פלך...." - תצוגה בגלריה
    • "אהל שרה - לעת בלותי הייתה לי עדנה" - 2005
    • דיוקן עצמי - 2004 - 2006
      • ספר אובייקט - משירת האגם הגווע - דיוקן ואגם
    • דמויות - מתוך אוסף עבודות
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה - חוף דדו 1996
    • השורש - מתוך אוסף עבודות
    • טבע דומם - מתוך אוסף עבודות
    • מיצב - תחילת נעילה
    • ספר אובייקט - תחילת נעילה
    • פסטיבל החג של החגים בוואדי ניס נאס
      • הפרש הכחול
      • כלה(קאלה) מתכלה
      • לפתוח בית
      • מלכת הלבבות בבית של עמי ותמי
      • מראות בוואדי - 1
      • מראות בוואדי - 2
      • מראות ומאורות
      • סוס עץ או שורשי הצורה האמנותית
    • פסל וקול תמונה - מתוך אוסף עבודות
    • ריקמה אנושית - דיוקן ספר אובייקט - 2010
    • תערוכות יחיד
      • אבן מה עשו הבונים - 1996
      • אבן על בד - 1998
      • בחפץ עשתה כפיה - 1992
      • כן,לא, שחור, לבן - 1990
      • מיצר - מיצב מצוייר - 1994
      • סביבתי ואני - 1987
  • גלריית צילום
    • התערוכה 'סביבתי ואני' - המסע והסביבה החדשה
  • גלריית וידאו
    • אהל שרה - 2006
    • הים מצייר לי - 1995
    • המיצב - תחילת נעילה
    • זיכרונות ילדות - שיר וציור
    • כלה (קאלה) מתכלה
    • מיצר - מיצב מצוייר
    • מראות בוואדי - 1996
    • סדנת ציור דיוקן עצמי
    • סוגרים בית - פותחים חלון
    • פסל וקול תמונע
    • תחילת נעילה - 1994
  • מחקר
    • The Book Object - Out of the Research
    • ציורי דיוקן עצמי - מתוך המחקר
    • ציטוט קטעים מתוך המחקר
    • תקציר תיאורי מקרה ומחקר
    • תקצירי כנסים
  • מאמרים - קישורים וכותרות
  • מאמרים
    • "את לא מעתיקה את הטבע, את יוצרת טבע חדש" - ר' בסדנא לדיוקן עצמי
    • "בחפץ עשתה כפיה" - תערוכה
    • "בציירו את עצמו הוא מעניק לעצמו צורה" - הזעקה למשמעות
    • "הזמן הוא נהר ללא גדות" - על נהר, זמן, שעון ועל טקסטים משוחחים
    • "הייתי רוצה שחיי יהיו יצירת אמנות" - יצירת הדיוקן של ה'עצמי' במחקר פרשני מבוסס אמנות
    • "הים מצייר לי" - אמנים מציירים בים
    • "קיים רק מסע אחד פנימה: אל תוך עצמך"
    • "ראי, ראי, הגד נא לי"
    • "שלהי דקייטא קשיא מקייטא" - סוף הקיץ קשה מן הקיץ
    • "תשלים את דמותך" , תשלים עמה - צייר את דיוקן ה 'עצמי' שלך
    • אם ברצונך לפענח את פני השקטים עליך לחפש....לגלות - על ציורי דיוקן עצמי של אסתר ויתקון
    • דיוקן עצמי: מחקר- עצמי ביצירת טקסט ויזואלי ופיענוחו ב 'שרשרת ההתבוננויות'
    • האשה באמנות בינתחומית - הזמנה והצצה
    • הקנקן ומה שיש בו - תסתכל/ האם צריך לשים גבולות לאמנות
    • מ "כן, לא, שחור, לבן" ועד "תחילת נעילה" - גלגולה של תערוכה
    • מה בין יונה הנביא ובין היונה של נוח - עיונים בסיפור יונה במעי הדג בגישה יונגיאנית
    • מה שעומד בין זמן לדיוקן
    • סדנא לדיוקן עצמי - כיצד? מהו התוצר? איזה הקשרים נוספים? - אתם שואלים אני עונה - חלק III
    • סדנא לדיוקן עצמי - למי? למה? איך? איפה? - אתם שואלים אני עונה - חלק I
    • סדנא לדיוקן עצמי - מדוע ציור? מדוע ציור דיוקן עצמי? איך? - אתם שואלים אני עונה - חלק II
    • צייר למופ"ת - החלל העמוק של טד בר
    • ציירים למופ"ת - סדנת דיוקן עצמי
  • אומנות בחינוך
    • "מוזיאונית" - ערכות למידה
    • אמנות וקהילה
    • המרכז הבינתחומי ללימודי אמנות - במכללת גליל מערבי
    • ישיבה תיכונית לאמנויות ומדעים - קריית אתא
    • סדנא בינתחומית - "הכתם הצהוב"
    • תכניות,פרוייקטים, ימי עיון
  • מיזמים
    • הים מצייר לי - פרוייקט ים בחיפה
    • חיפה - ישן עם חדש - חוצות יוצרים
    • כנס יצחק - מפגש יצירה בינלאומי - שותפות 2000 גליל מערבי
    • ספורט-ארט - פרוייקט מכביה באומהה
    • ציור קיר- היכל התרבות בנהרייה
    • קיר ברק
    • ילדי גן עדן - דייטון אוהיו וגליל מערבי
  • כתבו עליי
    • ספר אורחים
  • סדנא לדיוקן עצמי
    • דיוקן עצמי - רשימת מאמרים
    • תיאורי מקרה
      • הדיוקן של רינה
      • המקרה של נועה
      • המקרה של רותי
      • המקרה של שירה
      • תיאורי מקרה בסדנא קבוצתית 1
    • סרטונים - הסברים והדגמות - אתם שואלים אני עונה
    • סרטונים - הסברים והדגמות חיות.
    • תכנית סדנאות, סמינרים והרצאות
    • תערוכת ציורי דיוקן עצמי - משתתפי הסדנא
  • סטודיו נורית - ארט
    • אירועים
  • שירה
    • ארטפואטיקה - שיח בין שיר וציור
      • שיר וציור מהדהדים זה לזה
    • זמן שירה - קוראת שירה
    • שאון של חול מתקתק בשקט
  • 'בלוגיסטיקה ' - הבלוג שלי
  • צור קשר
  • אוצרת - יוצרת
    • בראשית בר[א]קוד
    • התערוכה: דיוקן - שלי, שלך - והשתקפויות
    • מלון אורחים - פני אדם
    • סלסלה - ותרוממך תכבדך כי תחבקנה - סיגל מאור
    • צפופים לרווחה
  • ארכיון - אלבומים לפי נושאים

שפות

  • English English
  • עברית עברית
דף הבית

הפרש הכחול - 1998

 


שם העבודה: "הפרש הכחול"


במסגרת פסטיבל "החג של החגים" בוואדי ניסנאס - 1998 - תערוכה בנושא "60 כוח סוס".








בפסטיבל החג של החגים בשנת 1998 קבעה האוצרת חנה קופלר נושא מרכז ' 60 כוח סוס'. קופלר כותבת: "לאורך כל ההיסטוריה כולה, שמור מקום של כבוד לסוס באתוס הלאומי של כל אומה ואומה, ואמנים רבים בכל הדורות התמודדו עם דימויו וסימוליו השונים. מהלכי מלחמה ופיוס, ניצחון וכניעה, שלום ועבודה, אקטים של גבורה, תחרות, אצילות, כוח וחולשה, יופי ואהבה ואף חיים ומוות...כדימוי מוביל לתערוכה זו נבחר הסוס, שבאמצעותו מימש כל אמן מבין המשתתפים את רעיונו הוא.. ובהשראתו נתן כל אחד מהם ביטוי למכלול ההיבטים הכרוכים בייצוגו".
על בסיס נושא זה הצגתי את עבודתי ששמה הפרש הכחול. כהמשך לפעילות הרציפה שלי עם הוואדי ביקשתי ל"הביא" את דמותו של אלכסנדר זיד אל הוואדי. בשיח הזה של אמנים בתוך שכונה ערבית, ששוכנת בלב העיר הסובלנית חיפה – חשבתי שדמותו של זייד שם היא סמל ומטאפורה להדברות ולפיוס. לצורך העניין יצאתי בשלב ראשון לגבעת שיך א-ברייק ושם צילמתי את פסלו של זייד עשרות צילומים. מבחינתי פסל זה הוא הסוס ורוכבו שאמורים להגיע אל הוואדי.

לחץ על התמונות להגדלה
              
 

אי אפשר לגרור את הפסל אל הוואדי, כמו שגם אי אפשר להציבו בתוך שכונה ערבית בריש גליי. לפיכך היה עלי "לשתול" את דמותו. בחרתי בסדרת הקולאז'ים שיצרתי בתערוכה "מראות בוואדי". קולאז'ים אלה מבחינתי מייצגים את השכונה. עיבדתי אותם מחדש והטמעתי בתוכם דימויים של הפסל. את הדימוי שמקורו באלכסנדר זייד שיניתי בדרך ציורית ואף צבעתי אותו בכחול. כל זאת בטכניקת ההדפס הדיגיטלי.

לחץ על התמונות להגדלה

         

         
 
                    

הצבע הכחול הים תיכוני מלווה אותי למן עבודתי הראשונה 'מראות בוואדי', ובהמשך גם 'במראות ומאורות','סוס עץ ושורשי הצורה האמנותית', 'כלה (קאלה מתכלה)'. לעבודת זו, ולפרש החדש שנטמע בתוך דימויי המבנים של הוואדי קראתי בשם "הפרש הכחול". שם זה מאזכר את קבוצת האמנים האקספרסיוניסטים "הפרש הכחול" שפרשו בשנת 1911 מאיגוד האמנים במינכן ופילסו להם את דרכם העצמאית. ההתייחסות לקבוצה זו מרמז על המשמעות של הפסל בשכונה.

לחץ על התמונות להגדלה

               

הכנת ההדפסים היו שלב אחד של הטמעת זייד וסוסו בוואדי. אך עתה היה עלי למקם את העבודות בוואדי. ההדפסים היו על בדים גדולי ממדים שגם עמידים בתנאי מזג האוויר השונים (רוח, שמש, מים) אותם תליתי על חבל כביסה באחת המרפסות המרכזיות בוואדי. כך הצלחתי לרמוז ולבטא את נוכחותו של אלכסנדר זייד, שהיה ל'פרש הכחול', בוואדי, בשכונה ערבית שחוגגת דו קיום לשלושת הדתות.

לחץ על התמונות להגדלה
             
לסיור בגלריה לחץ כאן

כיום ההדפסים מוצגים כדרך קבע בחלל תצוגה קבוע במכללת הגליל המערבי, באתר של חוות המחשבים. עבודות אלה מוגדרות כ'השאלת אמן', והם נמסרו מתוקף היותי בעבר ראש המרכז הבינתחומי ללימודי אמנות במכללת הגליל המערבי, וכאוצרת במתחם המכללה. עבודות אלה נמצאו מתאימות לחלל התצוגה בחוות המחשבים, בשל העובדה שהם עובדו בטכניקת הדפס דיגיטלית.

לחץ על התמונות להגדלה



              

 

                 

 

 

© כל הזכויות שמורות לנורית צדרבוים

  • Share

האתר נבנה על ידי שיווק יצירתי - ניהול ושיווק אתרי אינטרנט
כל הזכויות שמורות  © 2010

[Jump to Top] [Jump to Main Content]